تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۷۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار آخر هفته خوزستان عراقی است
مدیرکل هواشناسی خوزستان از احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در استان ناشی از کانون‌های کشور عراق در روز جمعه خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در استان ناشی از کانون‌های کشور عراق در روز جمعه خبر داد. 
  
کوروش بهادری اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی حاکی از جو نسبتا پایداری است که تا روز سه‌شنبه بر استان خوزستان حاکم خواهد بود. همچنین مدل‌ها نشان می‌دهد به دلیل بادهای نسبتا شدید از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه، احتمال برخاستن گرد و غبار در شهرهای مرکزی و جنوبی خوزستان وجود دارد. 
  
وی ادامه داد: در روز پنجشنبه،‌ وزش بادهای جنوب شرقی می‌تواند موجب فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و غبار در استان شود و همچنین وزش بادهای شمالی غربی در روز جمعه نیز می‌تواند برخاستن گرد و غبار از کشورهای عراق و ورود این پدیده را به خوزستان در پی داشته باشد. 
  
مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: امروز در خصوص احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در روزهای پنجشنبه و جمعه، ‌اطلاعیه‌ای توسط هواشناسی خوزستان صادر شد. با بررسی مدل‌ها تا روز چهارشنبه در صورت نیاز اخطاریه نیز به ادارات جهت اخذ تصمیمات لازم صادر خواهد شد. 
  
بهادری عنوان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که اواخر هفته جاری بارش‌های پراکنده‌ای را در استان خوزستان داشته باشیم. 
  
وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با 26 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 6 درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. همچنین دمای اهواز در این مدت بین 10 تا 24 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار