تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور خانواده شهدای مدافع حرم
یادواره شهید "ابوالقاسمی" در دزفول برگزار می‌شود
یادواره شهید دومین یادواره شهید سید مجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در دزفول برگزار می‌شود.

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دومین یادواره شهید سید مجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در دزفول برگزار می‌شود.

این برنامه روز پنج‌شنبه 14 آذر ماه سال 1396 مقارن با 16 ربیع‌الاول سال 1439 هجری قمری و در شب ولادت باسعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفرصادق(ع) از ساعت 20 آغاز می‌شود.

دومین یادواره شهید سید مجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در حسینیه ثارالله دزفول برگزار می‌شود و مردم دیار شهید امیرعلی هیودی، شهید عادل سعد، شهید مهدی نظری، شهید علیرضا حاجیوند قیاسی، شهید محمد زلقی و شهید عارف کاید خورده، یاد جوان شهید خود را گرامی می‌دارند.

در این برنامه که از سوی حوزه مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) دزفول و گردان شهید سید مجتبی ابوالقاسمی برگزار می‌شود حاج صادق آهنگران نغمه سرای دوران هشت سال دفاع مقدس به شعر خوانی و مرثیه سرایی می‌پردازد.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان نیز در دومین یادواره شهید سید مجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم دزفول حضور می‌یابند.

به گزارش تسنیم، شهید سید مجتبی ابوالقاسمی در سال1360 در دزفول دیده به جهان گشود و در بسیج فعالیت‌های زیادی انجام داد.

مسئول عملیات حوزه حمزه سیدالشهدا(ع) دزفول و فرمانده گردان بیت‌المقدس این شهرستان از جمله مسئولیت‌های این شهید والامقام بود.

این دلیرمرد پایتخت مقاومت ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب‌کبری(س) و حضرت رقیه‌(س) به سوریه اعزام شد و سرانجام در روز دوشنبه 16 آذر ماه سال 1394 در جنوب حلب سوریه به فیض شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به ایران در روز شنبه 21 آذرماه همزمان با شهادت امام رضا(ع) در شهرستان دزفول تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار