تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان انرژی اتمی ایران:
ایران به تکنولوژی تولید باتری هسته ای دست یافت
دانشمندان نخبه کشور به تکنولوژی تولید باتری هسته ای دست یافتند که با این کار در ردیف پنج کشور دارنده این فنآوری قرار گرفتیم
معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دانشمندان نخبه کشور به تکنولوژی تولید باتری هسته ای دست یافتند که با این کار در ردیف پنج کشور دارنده این فنآوری قرار گرفتیم.

 علی اصغر زارعان روز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین و پس از توافق برای دریافت زمین برای ایجاد مرکز تحقیقات هسته ای در استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با کمک اندیشمندان و نخبگان علمی کشور به  خود باوری و اعتماد به نفسی رسیده ایم که قادریم قله های علم و فنآوری را طی کرده و در اوج علمی قرار گیریم.

وی افزود: بعد از برجام گشایش هایی در کشور در حوزه علمی ایجاد شده و توانسته ایم با برخی کشورها همکاریهای علمی را گسترش دهیم.

زارعان بیان کرد: ایران اسلامی سرزمین دانش و آگاهی است و به همین دلیل توانسته ایم در حوزه دانش هسته ای صلح آمیز حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و هر روز با حرکت در توسعه علمی آن به دستاوردهای جدیدی می رسیم.

ایران در ردیف ۵ کشور تولیدکننده باتری هسته ای

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در حوزه باتری هسته ای در حال حاضر چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فنآوری رسیده اند که خوشبختانه پس از ۴ سال تلاش شبانه روزی امروز ایران هم در ردیف این کشورها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست یافته است.

زارعان اظهارداشت: با تولید باتری هسته ای دیگر عمر باتری موبایل، باتری قلب و باتری تاسیسات و تجهیزات پزشکی، صنعت نفت و حفاری که همواره به شارژ نیاز داشت با عمر بیش از ۵  تا ۵۰ سال بدون شارژ می تواند در خدمت سلامت و بهداشت مردم قرار گیرد و تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد کند.

وی بیان کرد: همچنین در انتقال ماهواره های فضایی که به انرژی ثابت نیاز دارد با این باتری هسته ای گام بزرگی برداشته شده و این نیاز هم تامین خواهد شد.

زارعان گفت: دانش هسته ای موتور محرک بقیه صنایع محسوب می شود و هر دستاوردی دراین بخش می تواند سایر حوزه ها را متحول کند و ما نیز در سازمان انرژی اتمی بدنبال این هستیم که همه فعالیتهای خود را درچارچوب برجام و نگاه صلح آمیز برای خدمت به انسانیت بکار گیریم و دستاوردهای خود را برای خدمت ارائه کنیم.

وی بیان کرد: با تبدیل علم و فنآوری در حوزه هسته ای و تبدیل آن به ثروت تلاش می کنیم خدمت به بشریت محقق شود.

زارعان تصریح کرد: باتری هسته ای با کاربرد در بخش های پزشکی، سلامت، صنعت، کشاورزی و صنایع نفتی انقلابی بزرگ در کشور ایجاد خواهد کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار