تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم روز ملی "شادگان" برگزار می‌شود
مراسم روز ملی شهرستان شادگان با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود
مراسم روز ملی شهرستان شادگان با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجید شرفى در شوراى عمومى شهرستان شادگان با محوریت روز ملى شهرستان شادگان که در محل سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: هفته وحدت بهترین فرصت برای اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان جهان در برابر توطئه های دشمنان است.

وى با اشاره به اینکه در این شهرستان نیز اگر وحدت و همدلى باشد موجب موفقیت و پیشرفت ترقى شهرستان خواهد شد، همچنین با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی، جامعه و فرهنگ را هدف گذاری می‌کند، گفت: شورای فرهنگ عمومی از منظر تبیین خط و مشی فرهنگی، نقش مهمی درجامعه ایفا می‌کند.

امام جمعه شادگان ضمن تاکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی در اولویت کارهای مسئولان قرار گیرد، افزود: هماهنگى در امور فرهنگى متاسفانه  به شکل پراکنده و به طور یکنواخت انجام مى‌شود که  این کار نتیجه خوبى ندارد و باید کارهاى فرهنگى با همدلى و هماهنگى هر چه بیشتر انجام شود.

شرفى  تصریح کرد: تلاش شود منویات مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی مورد توجه بیشتری قرار گیرد واز مسئولان انتظار می‌رود امور فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. با توجه به پیشینه غنی، فرهنگی و تاریخى شهرستان شادگان انتظار می‌رود که توجه به برخی از مشکلات موجود در زمینه فرهنگی در این شهرستان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ از وظایف اساسی مسئولان است و مسئولان وظیفه دارند اگر مشکلاتی در جامعه است آنها را با کمک گرفتن از مردم حل کنند، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها از جمله نخبگان علمی و فرهنگی برای توسعه و پیشرفت شهرستان شادگان استفاده شود.

امام جمعه شادگان عنوان کرد: نباید نخبگان درفراموشى بسر برده شوند و باید ازاین عزیزان همیشه  یاد شود و باید به نخبگان و مخترعان در جامعه بها داده شود تا شاهد توسعه  شهرستان در همه عرصه‌ها باشیم.

وى در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به 13 آذرماه روز ملى شهرستان شادگان و با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم روز ملی شهرستان شادگان گفت: در این مراسم ضمن گرامیداشت شخصیت ابن سکیت دورقی این اندیشمند به عنوان یکی از افتخارات بزرگ شهرستان شادگان معرفی می‌شود.

مراسم روز ملی شادگان برگزار می‌شود 

نعمت الله آلبوغبیش  نیز در این جلسه از برگزاری باشکوه روز ملی شادگان با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: روز ملی شادگان دوشنبه سیزدهم آذر ماه سال جاری در محل سالن ابن سکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان برگزار می‌شود. 

معاون فرماندار شادگان بر ضرورت معرفی مفاخر، قهرمانان و نخبگان شهرستان همزمان با معرفی ابن سکیت دورقی در روز ملی شادگان تاکید کرد و افزود: این روز باید با همکاری کلیه ادارات شهرستان باشکوه هرچه بهتر برگزار شود.

وی یادآور شد: بزرگداشت روز ملی شادگان با مشارکت نخبگان ادبی، هنری، قرآنی و حوزوی، سادات و بزرگان عشایر، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران، مسئولان و سایر اقشار به منظور معرفی شهرستان و مفاخر و بزرگان این منطقه ولایی و تاریخی برگزار خواهد شد.

آلبوغبیش در پایان بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه دائمی روز ملی شادگان، انجام تبلیغات محیطی، فضای مجازی و رسانه ها، معرفی شخصیت‌های علمی، فرهنگی ، ادبی و مذهبی شهرستان و معرفی تاریخ شادگان تاکید کرد و گفت: روز ملی شادگان به میمنت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرالصادق(ع) در هفته وحدت برگزار می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار