تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۵۷۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشنه در سرزمین آب و انرژی
اندیکا شهری احاطه شده با دریاچه‌های تلوک، سوسن، للر و کارون و دو سد عظیم مسجدسلیمان و شهید عباسپور. سدهایی که آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی بسیاری از مناطق ایران را تامین می‌کنند، اما خود مردم اندیکا از آن بی‌بهره‌اند
اندیکا شهری احاطه شده با دریاچه‌های تلوک، سوسن، للر و  رود کارون و دو سد عظیم مسجدسلیمان و شهید عباسپور است. سدهایی که آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی بسیاری از مناطق ایران را تامین می‌کنند، اما خود مردم اندیکا از آن بی‌بهره‌اند.

باقر اسماعیلی‌زاده امروز با بیان کمبود آب در برخی روستاهای این بخش، اظهار کرد: از مجموع ۲۰۰ روستای بخش مرکزی، هیچکدام از آب پایدار بهره‌مند نیستند، اما نزدیک به ۸۰ روستا در وضعیت بدی در این زمینه قرار دارند.

بخشدار مرکزی اندیکا افزود: برخی از روستاهای ما در مناطقی مانند شاهزاده عبدالله تنها در طول هفته چند ساعت آب دارند و این موضوع سبب نارضایتی مردم به‌ویژه در ماه‌های گرم سال می‌شود.

وی گفت: در برخی از مناطق دیگر مانند دوراب، مخزن آب منطقه توسط تانکر پر می‌شود و در زمان بارندگی به علت خاکی و صعب العبور بودن مسیر، امکان آبرسانی به منطقه وجود ندارد‌.

سعید بلدی نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: بسیاری از روستاهای ما با مشکل کمبود آب مواجه هستند و به علت عشایری بودن منطقه، برخی از روستا‌ها از آب لوله کشی بی‌بهره‌اند و آب مورد نیاز آن‌ها به‌وسیله تانکر منتقل می‌شود.

بخشدار چلو افزود: مناطقی مانند کتک که دارای باغات مختلفی نیز هستند، هم از نظر تامین آب شرب و هم آب مورد نیاز برای باغات دچار مشکل جدی است و در حال تلاش برای رفع مشکل این مناطق هستیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار