تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۷۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش 400 تیم دانش آموزی خوزستان در طرح ملی دادرس
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: 400 تیم دانش آموزی 14 نفره در طرح ملی دادرس در مدارس متوسطه اول خوزستان در سال تحصیلی 97-96 در حال آموزش هستند.

محمد تقی زاده یکشنبه بیان کرد: طرح ملی دادرس با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و با هدف آشنایی دانش آموزان با اصول ایمنی و کمک های اولیه و امداد و نجات در حال اجرا است.

وی افزود: دانش آموزان ضمن یادگیری آموزش های لازم از قبیل آموزش مهار آتش، پناه گیری، چادر زنی، حمل با مانع، حمل بک برد، احیای قلبی تنفسی، آتل بندی، بانداژ و نکات ضروری هنگام وقوع حوادث احتمالی، می توانند به عنوان نیروهای کمکی در هنگام شرایط اضطراری به سایر دستگاه های امدادی کمک کنند.

تقی زاده گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان ها با همراهی ادارات آموزش وپرورش خوزستان پس از برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی بین این 400 تیم، گروه های دانش آموزی برتر خوزستان را مشخص و برای شرکت در المپیاد کشوری معرفی و اعزام می کند. 

در خرداد پارسال یک دختر دانش آموز در شهرستان اندیمشک که آموزش دادرس را فرا گرفته بود جان یک دختر 18 ساله را از مرگ حتمی نجات داد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار