تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۵۷۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زندگی و مجاهدت های مدافعان حرم ثبت می شود
حوزه هنری برای ثبت تاریخ معاصر کشور، گردآوری ،تدوین و چاپ زندگینامه و خاطرات مدافعان حرم را در دستور کار قرار داده است
مدیر امور استان های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور گفت: حوزه هنری برای ثبت تاریخ معاصر کشور، گردآوری ،تدوین و چاپ زندگینامه و خاطرات مدافعان حرم را در دستور کار قرار داده است.

محمد قاسمی پور در حاشیه نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری در آبادان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: 30 دفتر فرهنگ پایداری حوزه هنری در زمینه خاطره پژوهی، ثبت و ضبط و گردآوری خاطرات و تولید آن به عنوان کتاب در سراسر کشور فعال هستند.

وی افزود:برگزاری مجامع و برنامه مردمی با عنوان شب خاطره و عصر خاطره در فضاهای مختلف در راستای تبین و گردآوری رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نیز در دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری برنامه ریزی و برگزار می شود.

قاسمی پور گفت:از سال 1390که دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب رسمی خود را آغاز کردند تاکنون 212 کتاب در استان های مختلف کشور گردآوری و منتشر شده که برخی از آنها در سطح ملی و برخی دیگر در مراکز استان ها توزیع شده است.

مدیر امور استان های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور گفت:کتاب های منتشر شده علاوه بر محوریت دفاع مقدس، خاطرات و مجاهدات های مردمی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی را نیز در بر می گیرد.

وی استان خوزستان و شهرستان های آبادان و خرمشهر را برگی از تاریخ شفاهی کشور عنوان کرد و افزود:شناخت تاریخ و جغرافی انسانی و طبیعی استان و معرفی آن به مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری از اهداف برگزاری نشست دوره ای مسئولان این دفاتر در آبادان است.

هفتمین نشست سالانه مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری 12 تا 14 آذر به میزبانی شهرستان آبادان در حال برگزاری است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار