تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۵۷۳۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عوارض برای اهواز؛ تجمع برای کارون؛
منطقه ای با ۳۵۰۰ دانش آموز ولی بدون مدرسه در اهواز
 منطقه مهدیس اهواز با وجود در اختیار داشتن سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز ولی حتی یک واحد آموزشی در آن احداث نشده است.

جلسه بررسی مشکلات کوی مهدیس اهواز عصر روز یکشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد. با وجود اعلام نیازهای بسیار برای ساخت مدرسه، گویا نسبت به این موضوع بی توجهی شده و دستگاه های متولی اصلی نیز از عدم اختصاص اعتبار لازم برای این امر گلایه داشتند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: منطقه به این بزرگی و وسعت نیاز به مدارس جدید دارد و سوزن مشکلات منطقه روی مدرسه گیر کرده است؛ باید تکمیل روند ساخت مدرسه حجاب با سرعت بیشتری پیگیری و قرارداد ساخت یک مدرسه در اعتبارات امسال لحاظ شود.

رضا رضایی مدیرکل نوسازی خوزستان نیز گفت: اعتباری به منظور ساخت مدرسه حجاب کوی مهدیس درنظر گرفتیم که ظرف ۲۰ روز آینده پیمانکار آن تعیین می شود.

وی در خصوص ساخت دو فضای آموزشی دیگر مکاتباتی را از فرمانداری، آموزش و پرورش، مدیریت و برنامه ریزی خوزستان دریافت کردیم ولی هنوز منابع ساخت آنها تأمین نشده است.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در ارتباط با اعتبار ساخت مدرسه در منطقه کوی مهدیس گفت: سرانه دانش آموزی، محل های مناسب و اعتبار مورد نیاز را از آموزش و پرورش خوزستان خواستیم؛ ضمن اینکه بیشتر عمده اعتبارات در کمیته شهرستانی توزیع شده ولی برای ساخت مدرسه باید اعتبار موردنیاز خود را اعلام کنند تا پیگیری لازم را برای آنها داشته باشیم.

وقت ملاقات ندادند

محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه در واکنش به وی گفت: کتبا تقاضای دیدار با سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان را ارائه ولی متأسفانه تاکنون این وقت گذاشته نشد و تاکنون هم نه کتبا و نه شفاها از ما استعلام نخواستند.

وی با اشاره به نیازمندی کوی مهدیس به سه فضای آموزشی بیان کرد: وقت برای ساخت مدرسه در مهدیس تنگ است و خیلی سریعتر باید کار ساخت را در منطقه شروع و با جدیت بیشتری پیگیر آن شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در منطقه گفت: حتی اگر از همین امروز کار ساخت فضای آموزشی در مهدیس را شروع کنیم حداقل تا دو سال زمان می برد و بنابراین یک روز تعلل هم جایز نیست.

نبی الله خون میرزایی فرماندار اهواز نیز گفت: اعتبار ساخت مدرسه حجاب در کوی مهدیس ابتدای کار ۷۰۰ میلیون تومان بود که در مقطع بعدی آن را به ۹۰۰ میلیون تومان و بعد هم به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. مجددا اعلام نیاز دو میلیارد تومان اعتبار را به منظور افتتاح مدرسه در سال آینده ارائه دادیم ولی تاکنون نتیجه ای به ما ابلاغ نشده است.

معصومه خنفری فرماندار کارون نیز گفت: منطقه مهدیس با حضور استاندار، فرماندار و شهردار وقت از شهرستان کارون جدا و به اهواز تحویل داده شد ولی متأسفانه شهرداری اهواز، خدمات و کارگران را تحویل نگرفت و در عین حال دریافتی های عوارض بنکداران و صدور پروانه ها که درآمدزایی کلانی دارد را تحویل گرفته است.

تجمع سهم کارون شد

وی افزود: هفته ای نیست که کارگران خدمات و فضای سبز مهدیس جلوی در فرمانداری به خاطر مسئله عدم پرداخت حقوق تجمع نکنند؛ متأسفانه از آبان ماه سال گذشته تاکنون حقوقی دریافت نکردند و اصلا گناهی ندارند که بین دو شهر اهواز و کارون پاسکاری شوند. خدمات به صورت مستمر در حوزه های مختلف لایروبی، فضای سبز، اجرائیات، رفت و روب انجام می شود.

خنفری با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای واگذاری کوی مهدیس بوده و پل ششم را شامل نمی شود، گفت: البته قبول داریم که تمهیدات اجرایی شدن این مصوبه هنوز فراهم نشده است.

وی عنوان کرد: کل بحث و مشکل روی تعداد کارگران بوده و فقط به خاطر اختلاف برای فعالیت نداشتن ۱۳ کارگر این کار را انجام نداده اند. یعنی تعداد کارگران ۶۷ نفر هست که شهرداری اهواز فقط خواستار جذب ۵۳ نیرو بر اساس نامه های قبلی هستند.

ممبینی معاون شهردار اهواز نیز در واکنش به خنفری گفت: تنها قسمتی از خدمات رسانی کوی مهدیس را به شهرداری منطقه هشت واگذار کردند و بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر شده تا تمام مهدیس تا پل ششم را تحویل بدهید ولی عدول کردید.

وی افزود: هیچ عوارضی از بنکداران کارون نگرفتیم و از شهرداری مناطق دیگر اعتبار گرفته و نیزارهای مهدیس را خشک کردیم تا زمینه برای فعالیت اجرایی آب و فاضلاب، گاز، مخابرات و برق فراهم شود. هیچ عایدی برای شهرداری منطقه هشت نداشته و تازه یک مبلغی هم از جیب آنها پرداخت شده است.

منصور کتانباف شهردار اهواز نیز در این نشست گفت: طی بازدیدی که از مهدیس داشتیم مصوباتی را ارائه و جلسات بسیاری را هم برگزار کردیم. باید تغییر و تحولات لازم را انجام و در صورت آمادگی شهرداری کوت عبداله آماده دریافت تمام اسناد و مدارک هستیم ولی نیروها مسائل قرادادی، پرداختی و نبود ردیف بودجه را هم دارند.

وی افزود: باید نیروها را بگیریم و دنبال حل مشکلات آنها باشیم ولی قطعا تبعاتی را برای شهرداری اهواز دارد چون برای پرداخت مطالبات آنها ردیف بودجه ای نداریم. بر اساس صورتجلسه فقط ۵۳ نفر از نیروهای خدمات شهری و فضای سبز را از آن ۶۷ نیروی موجود تحویل می گیریم؛ در هیچ منطقه ای ۵۳ نیرو اختصاص ندادیم ولی با این حال یک منطقه مهدیس را به خاطر صورتجلسه های قبلی باید با این تعداد نیرو مدیریت کنیم.

استاندار خوزستان نیز گفت: تنها ۵۵ نفر از نیروهای خدمات شهری و فضای سبز منطقه مهدیس به شهرداری اهواز واگذار می شود و مسئولیت باقی نیروهای استخدام شده از سوی شهردار با خود شهردار است.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: کوی مهدیس اهواز
:
:
:
آخرین اخبار