تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۵۷۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش و پرورش خوزستان مطرح کرد:
148 هزار کنکوری با رتبه زیر هزار در خوزستان
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان بابیان اینکه در سال گذشته 50هزار کنکوری با رتبه‌های زیر هزار در خوزستان وجود داشت، گفت: در سال جاری این میزان به 148 هزار نفر رسید که این آمار نشان‌دهنده رشد سه برابری است.

جمشید کمائی شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته، استان خوزستان بر اساس جمعیت شرکت‌کننده در کنکور رتبه 19 در کشور را کسب کرد.

وی افزود: ظرف چند سال گذشته رتبه خوزستان در کنکور از جایگاه 27 به 19 ترقی پیدا کرد که البته این رتبه هنوز شایسته خوزستان نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: در این رابطه مقرر شد تا سازمان سنجش کتابی که حاوی اطلاعات کلیه استان‌های کشور در موضوع کنکور است را در اختیار مدیران کل قرار دهد.

وی بابیان اینکه در سال گذشته رتبه کنکوری های زیر هزار در خوزستان 50 هزار نفر بود، عنوان کرد: در سال جاری این میزان به 148 هزار نفر رسید که این آمار نشان‌دهنده رشد سه برابری است.

کمائی با تأکید بر اینکه رتبه‌های بالای کنکور خوزستان در رشته‌های برتر و در دانشگاه‌های معتبر پذیرفته شدند، افزود: توزیع رتبه‌های برتر کنکور در سطح استان مناسب است، در مناطق محرومی مانند سردشت زیدون شاهد پذیرش کنکوری ها در رشته ها و دانشگاه های معتبر بودیم.

 وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده آمار شرکت‌کنندگان کنکور بیش از 80 هزار نفر باشد که بر این اساس شاهد رشد 9هزارنفری خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به کمک یک میلیارد تومانی مناطق نفت‌خیز به آموزش و پروش خوزستان، بیان کرد: 900 میلیون تومان به موضوع کنکور و 500 میلیون تومان به موضوع پیش‌دبستانی اختصاص داده شد.

وی بابیان اینکه به‌منظور کمک به مناطق محروم تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد علوی بسته شد، عنوان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 15 هزار دانش‌آموز در قالب 21 منطقه تحت پوشش این بنیاد قرار گرفتند که عمده آن مربوط به مناطق کمتر توسعه‌یافته هستند.

کمائی با اشاره به تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت ایران گفت: طبق این تفاهم‌نامه در نظر داریم در منطقه غرب کارون کلاس‌های کنکور را به‌صورت رایگان برگزار کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار