تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۵۷۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمدیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس:
توجه به بهبود وضعیت زندانها توجه به ارتقای امنیت و سلامت رفتاری جامعه است
توجه به بهبود وضعیت زندانها توجه به ارتقای امنیت و سلامت رفتاری جامعه استخوزنیوز: اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، در دیدار خود با مدیرکل زندانهای استان ؛ نگاه مدیرکل زندانهای خوزستان را مبین اعتقاد راسخ این مدیریت به تحول و پویایی ، اجرای شایسته برنامه ها ، تکریم شخصیت مراجعین ، زندانیان و خانواده های زندانیان دانست.

وی افزود: یکی از پروژه ای مهم برای من در رامهرمز زندان جدید این شهرستان است، از این رو که زندانیان بعنوان یک انسان نیازمند فضای مناسب نگهداری و اصلاح و تربیت برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه هستند و بر این اساس زندان جدید از منظر ما برای شهرستان یک پروژه مهم است.از نگاه دیگر انتقال زندان به خارج از شهر برای رامهرمز که زندانش در محدوده مسکونی و آموزشی قرار گرفته و توجه به تبعات آن ، دارای اهمیت افزونتری است.بر این اساس در کنار مدیرکل زندانهای خوزستان تلاش خواهیم کرد تا پروژه زندان جدید هر چه زودتر به اتمام برسد.

وی تصریح داشت: ما به نمایندگی از مجمع نمایندگان و مردم شریف قدردان خدمات مدیرکل زندانها و همکارانشان در نگهداری شایسته زندانیان، مدیریت و تحول خوب در محیط زندانها و ایفای نقش زندانها در ارتقاء امنیت اجتماعی بواسطه نگهداری مجرمان علی رغم محدودیت‌ها و معذوریت‌ها هستیم.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس خاطر نشان ساخت: بنده معتقدم ایجاد اشتغال و استفاده از منابع اختصاص یافته برای پروژه ها میبایست اثرگذاری لازم را در متن جامعه شهرستان داشته باشد، بنابر این اجرای اعتبارات میبایست با اولویت بکار گیری نیروهای بومی باشد که خود یکی از ابزار مهم کاهش بزهکاری و جرم در جامعه است.

وی در خاتمه با اعلام حمایت قاطع از برنامه های خوب مدیریت زندانهای استان بعنوان یکی از موفق ترین مدیران دستگاه های اجرایی استان ، در راستای پیش برد اهداف تامینی و تربیتی گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل پروژه زندان جدید آمادگی داریم تا با هماهنگی اداره کل زندانهای استان پیگیری های لازم‌ را در مرکز و از مبادی مختلف به انجام رسانیم.

مدیرکل زندانهای خوزستان نیز با ابراز خرسندی از توسعه تعاملات با مجمع نمایندگان، تحقق اهداف اصلاحی تربیتی مجرمان را در ارتقای سلامت رفتاری و قضایی بسیار موثر توصیف کرد و گفت : این هدف مهم نیازمند هم افزایی همه مسئولین و متولیان جامعه است.

رضا پوستچی با بیان گزارش اجمالی پیرامون عملکرد چند ساله اخیر زندانهای خوزستان در حوزه های تربیت و ارتقای مدیران و نیروهای انسانی، بهبود فضا و محیط زندانها ، سلامت رفتاری زندانی و محیطی زندانها، کاهش آسیب- مبارزه قاطع با مواد و اشیاءممنوعه ، تعطیل و انتقال زندان کارون به بیرون شهر اهواز تصریح داشت : اعتقاد راسخ ما این است که حق خوزستان اعتلای همه جانبه ی خدمت رسانی و ارتقای سطح زندگی و آسایش جامعه است، زندان و زندانی از این امر مستثنی نیستند و شهر رامهرمز نیز پروژه زندان جدید را با اهداف ارتقاء سلامت بصری و روانی محدوده شهر ؛ بهبود فضای نگهداری و استاندارد سازی سرانه ها و …. تجربه مینماید و هم اینک با پیرشرفت بالای ۸۰ در صد ، اگر اعتبارات لازم تامین شود امسال شاهد راه اندازی زندان جدید خواهیم بود.

این مقام ارشد زندانهای خوزستان در ادامه گفت: ضمن اعقاد به اینکه زندان باید کاربرد بازدارنده خود را داشته باشد، این نکته را یاد آور میشویم که آمار بالای زندانیان چهره خوبی برای استان ندارد زیرا تصور بالا بودن رفتارهای خشن و مجرمانه را متصور می نماید حال اینکه چنین نیست و خوزستان و مردمش بسیار نجیب، با فرهنگ، با اخلاق و انقلابی هستند و کاهش هدفمند جمعیت کیفری هم در راستای حرکت اصولی و متعادل برای تامین امنیت بعنوان زیر ساخت توسعه پایدار است.

وی گفت: در همین راستا اعطای امتیازات قضایی و کیفری به زندانیان واجد شرایطی اختصاص میابد که مشکلی برای جامعه پدید نمی آورند.

گفتنی است در ادامه این نشست پیرامون پیگیری اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه زندان جدید بحث و تبادل نظر شد.
:
:
:
آخرین اخبار