تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۵۷۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگاه‌های دولتی در راستای خدمت به معلولین حرکت کنند
خوزنیوز: مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در جلسه مشترک با همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان و اعضای هیئت مدیره ی انجمن اصلاح ساختاری معلولین استان خوزستان به مناسبت12 آذر روز جهانی معلولین گفت: کلیه دستگاه های دولتی و عمومی و خیریه استان باید در راستای خدمت رسانی به معلولین حرکت کنند.

به گزارش خوزنیوز؛ غلامرضا صدیق راد بیان داشت: طی سالهای اخیر همراهی مثبت و تلاش های مشترک بسیاری بین بهزیستی و تشکل ها برای خدمت رسانی به معلولین شکل گرفته است.

وی همچنین افزود: تصویب قوانین مرتبط با حقوق معلولین از ضروری ترین مسائل در رابطه با بهبود وضعیت معلولین در سطح کلان است.

همایون یوسفی نیز با اشاره به تلاش های انجام شده کلیه نمایندگان در تصویب قانون جدید جامع حمایت از حقوق معلولین گفت: در برنامه ششم توسعه برای اجرایی نمودن مواد و تبصره های مربوط به حقوق معلولین تلاش شده است.

همایون یوسفی تأکید کرد: ساماندهی خیرین سلامت در خصوص درمان معلولین از جمله اقداماتی است که در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

وی همچنین تصریح کرد: حمایت از تشکل های غیردولتی معلولین از جمله ضرورت های حال حاضر جامعه معلولین است.

اعضای هیئت مدیره ی انجمن اصلاح ساختاری معلولین استان خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تصویب قوانین حمایت از معلولین، به ضرورت پیشگیری از شدت معلولیت در صورت اقدام به موقع و موثر اشاره داشتند.

اعضا همچنین ضمن درخواست تعیین محلی مناسب برای انجمن، مباحثی چون وضعیت عبور و مرور معلولین و مناسب سازی فضای شهری، درمان و بیمه درمان معلولین، بیکاری و اشتغال معلولین، پروتز و برلیس رایگان و تهیه وسایل کمک توانبخشی را مطرح کردند.
:
:
:
آخرین اخبار