تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۵۷۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بهزیستی خوزستان در مراسم تجلیل از معلولین (توانخواهان)موفق و نخبه استان:
برای داشتن جامعه سالم باید فرصت برابر برای معلولین فراهم کنیم
خوزنیوز: مدیر کل بهزیستی خوزستان در مراسم تجلیل از توانخواهان موفق و نخبه که به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولین در سالن اجتماعات مجتمع فتح المبین بهزیستی اهواز و با حضور  کریمی کیا  مدیر کل امور فرهنگی،اجتماعی استانداری خوزستان و جمعی از توانخواهان موفق برگزار شد با اشاره به شعار روز جهانی معلولین گفت: امسال شعار روز جهانی معلولین «جامعه پایدار و انعطاف پذیر برای همه بسازیم» است و رسیدن به جامعه پایدار و سالم و انعطاف پذیر نیاز به انجام اقداماتی از سوی مسئولین و مردم و معلولین دارد.

به گزارش خوزنیوز؛ غلامرضا صدیق راد تصریح کرد : نشان دادن موفقیت معلولین در زمینه های فرهنگی، ورزشی، علمی و شغلی و تجلیل از ایشان سبب تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولین می شود و اولین اقدام برای داشتن جامعه سالم ایجاد فرصت برابر برای معلولین است.

وی افزود: برخی معلولین با توانایی های ویژه خود در توسعه پایدار نقش آفرینی کرده و در بسیاری از زمینه ها با  تلاش و غلبه بر سختی ها به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند و روز جهانی معلولین فرصت مناسبی برای نشان دادن این توانایی هاست.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان داشت: 85 هزار معلول در بهزیستی استان خوزستان تشکیل پرونده داده اند و از خدمات توانبخشی نظیر توزیع ویلچر، عصا، واکر و... بهره مند هستند.

صدیق راد تصریح کرد: خدمات بهزیستی به دو دسته مستمر و غیرمستمر قابل تقسیم هستند که از جمله خدمات غیرمستمری که عمدتاً دیده نمی شوند می توان به کاشت حلزون اشاره کرد.

وی ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی در تمامی زایشگاه های استان، همه کودکان متولد شده از لحاظ شنوایی تست شده و در صورت نیاز به کاشت حلزون، این عمل به صورت رایگان برای ایشان انجام می شود و 6 ماه پس از عمل کاشت حلزون، ً بهزیستی با همکاری بخش خصوصی مجدداً تربیت شنیداری را برای کودکان آغاز می کند.

صدیق راد همچنین اظهار کرد: درحال حاضر به 1300 دانشجوی دولتی و غیردولتی شهریه کامل پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: 6 هزار معلول در مراکز توانبخشی ما بستری بوده یا از خدمات روزانه بهره مند هستند و نزدیک به 17 هزار معلول حق نگهداری در منزل یا در اصطلاح مستمری دریافت می کنند.

وی در پایان افزود: در هر حال آن چیزی که اصل هست زحمات خود معلولین است تا در جامعه برای نمایش توانایی های خود تلاش کنند.

گفتنی است در پایان مراسم با اهداء لوح  و هدایای  نقدی 40 نفر از توانخواهان موفق که در عرصه های علمی،ورزشی ،هنری وفرهنگی برجسته و موفق شده بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.
:
:
:
آخرین اخبار