تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۵۷۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیریت یکپارچه مبارزه با آفات میراث فرهنگی در شوش
معاون میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری یک دوره آموزشی تحت عنوان "مدیریت یکپارچه مبارزه با آفات" در شهرستان شوش خبر داد.

مرجان شوشتری در این خصوص توضیح داد: همواره در موزه‎ها، مخازن، ساختمان‎های اداری و بایگانی‎ها یک سری آفات و حشراتی وجود دارند که بعضا با چشم نیز دیده نمی‌‎شوند، اما همین آفات و حشرات ممکن است به مخازنی که اشیای تاریخی در آن‎ها وجود دارند آسیب رسانند؛ از این‎رو، سازمان میراث فرهنگی کشور با همکاری پژوهشگاه مرمت تهران، اداره‎کل موزه‎ها و نیز ادارات کل استان‎ها، یک کارگاه‎ آموزشی‎ را از 13 تا 17 آبان  96 با موضوع مدیریت یکپارچه مبارزه با آفات برگزار کرد. 

او افزود: این دوره آموزشی به منظور شناسایی، درمان و مقابله با آفت‎های درون انبارها و موزه در تهران برگزار شد و هادی میرولی، مرمت‎گر و مسئول کارگاه حفاظت و مرمت پایگاه جهانی شوش، نیز از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان برای شرکت در این دوره معرفی شد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان عنوان کرد: این کارگاه آموزشی زیرنظر مدرسی اتریشی برگزار شد و در پایان نیز به تمام شرکت‎کنندگان گواهی بین‎المللی شرکت در دوره اعطا و بنا شد افراد شرکت‎کننده در این کارگاه، دوره مشابهی را در استان‎های خود برای کارشناسان پایگاه‎های میراث فرهنگی شهرستان‎ها، مرمت‎گران حوزه میراث فرهنگی، نیروهای یگان حفاظت و سایر افرادی که در انبارها و موزه‎ها تردد می‎کنند برگزار کنند.

او گفت: در همین راستا، در گام نخست با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی، اداره‎کل موزه‎ها و پایگاه میراث فرهنگی شوش، برگزاری این دوره در شهرستان شوش، با تدریس هادی میرولی تدارک دیده شد که از روز چهارشنبه (هشتم آذرماه 96) آغاز شده است. 

شوشتری بیان کرد: این دوره آموزشی شامل هفت درس است که به صورت پاورپوینت ارائه می‎شود و در روز نخست دو درس ارائه شد و دو درس دیگر از این دوره نیز یکشنبه (12آذر 96)  و سه درس باقی‎مانده نیز سه‎‎‎شنبه ( 14آذر 96) آموزش داده می‌شود.

شوشتری با بیان این‎که این دوره با هدف آموزش به کارشناسان و پرسنل موزه‎های شوش و هفت‌تپه درحال برگزاری است افزود: هدف بعدی ما برگزار کردن این دوره به صورت یک‎روزه برای کارشناسان، امین‎اموال‎ها، رییس موزه‎ها، مرمت‎گران، باستان‎شناسان و کتابداران سطح استان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار