تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۵۷۳۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز:
شیوع شپش در مدارس غرب اهواز بیش از انتظار نیست
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به نظارت مستمر بر وضعیت بهداشتی مدارس، گفت: در حال حاضر شیوع پدیکولوزیس(شپش) در مدارس غرب اهواز بیش از حد انتظار و نگران‌کننده نیست. 
  
مهرداد شریفی اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما و به علت تراکم دانش‌آموزان، مواردی از پدیکولوزیس (شپش) را مشاهده می‌کنیم که البته در دیگر نقاط دنیا نیز این وضعیت وجود دارد. 
  
وی ادامه داد: با توجه به شدت بالای واگیری پدیکولوزیس کافی است که یک دانش‌آموز به آن مبتلا شود تا در صورت عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی، پدیکولوزیس به سایر دانش‌آموان نیز سرایت کند. با توجه به شدت واگیری پدیکولوزیس، خانواده‌ها باید بحث بهداشت فردی فرزندان خود را جدی بگیرند. 
  
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: در حال حاضر، برنامه‌های آموزشی در مرکز بهداشت برای مدارس و مدیران و معلمان مدارس غرب اهواز اجرا می‌شود و از ابتدای مهرماه 500 مورد بازدید از شاخص‌های مختلف بهداشتی در مدارس غرب اهواز توسط تیم‌های بهداشتی ما انجام شد. 
  
شریفی بیان کرد: در صورت مشاهده موردی از پدیکولوزیس سریعا مداخلات بهداشتی را انجام می‌دهیم و از ابتدای مهرماه نیز در هر مدرسه تحت پوشش ما که مواردی از پدیکولوزیس گزارش شد، سریعا مداخلات بهداشتی صورت گرفت. 
  
وی ادامه داد: داروی پرمترین را در اختیار مدارس و حتی خانواده‌ها قرار داده‌ایم. بنابراین تا کنون اپیدمی از این بیماری در مدارس تحت پوشش ما ایجاد نشده است و وضعیت شیوع، بیش از حد انتظار یا نگران‌کننده نیست زیرا مراقبان سلامت به طور مرتب از مدارس بازدید می‌کنند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار