تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۵۷۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر شوشتر عنوان کرد:
وجود 7 تا 10 هزار "حاشیه‌نشین" در شوشتر
رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر با اشاره به وجود بیش از هفت هزار نفر حاشیه‌نشین در شوشتر از اجرای طرح گذربندی به منظور تعیین تکلیف منازل سکونتگاه‌های غیررسمی در این شهر خبر داد. 
  
غلامعلی شاه‌مرادیان با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در شوشتر اظهار کرد: امروزه حاشیه‌نشینی معضلی است که گریبانگیر اکثر کلانشهرها و شهرهای بزرگ و متوسط کشور شده است. این در حالی است که حاشیه‌نشینیان را نمی‌توان نادیده گرفت و باید خدمات شهری شامل مناطق حاشیه نیز بشود. 
  
وی تصریح کرد: با مهاجرت برخی از مردم روستاهای دور و نزدیک و همچنین مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار شوشتر به حاشیه شهر و اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق که به علت نبود نظارت از سوی شهرداری و نظام‌مهندسی ساختمان و ... صورت گرفت، سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر شکل گرفته اند. 
  
رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر ادامه داد: مردم در این سکونتگاه‌های غیررسمی به علت فقر و ناتوانی مالی و عدم نظارت از سوی نهادهای متولی به استفاده از مصالح کم‌کیفیت و ارزان‌قیمت در ساخت منازل خود روی آوردند و در حال حاضر عمده منازل این مناطق از نظر استحکام استاندارد نیستند. 
شاه‌مرادیان عنوان کرد: منطقه گلزار، منطقه بین‌الحرمین، منطقه شاه‌نجف، منطقه دره نور و روستای مهدی، سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای شهر شوشتر را تشکیل می‌دهند که جمعیتی هفت تا 10 هزار نفری دارند. 
  
وی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم و رایزنی با فرمانداری و شهرداری، و به کارگیری یک مشاور، طرح هادی برای این مناطق در ستاد بازآفرینی شهرستان شوشتر به ریاست فرماندار مطرح شد و طرح گذربندی برای تمام این مناطق که لایحه شهرداری بود، پس از تصویب در شورای شهر به تأیید فرمانداری رسید. 
  
رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر ادامه داد: هدف از اجرای طرح گذربندی، تعیین تکلیف وضعیت ملکی منازل سکونتگاه‌های غیررسمی و ساماندهی این منازل در شهر است تا خدمات شهری اعم از رفت و روب و دفع پسماند، آسفالت معابر، خدمات آتش‌نشانی و ... به این مناطق نیز ارائه شود. 
  
شاه‌مرادیان اظهار کرد: در گام اول طرح گذربندی، منازل سکونتگاه‌های غیررسمی شهر شوشتر شناسایی می‌شوند، تا اسناد ملکی این منازل برای مالکان آن صادر شود که این امر از یک طرف موجب لحاظ شدن این سکونتگاه‌های غیررسمی در ارائه خدمات رسمی می‌شود و از طرف دیگر باعث ترغیب ساکنان منازل ناایمن یا فرسوده به بازسازی منازل می‌شود. 
  
وی ادامه داد: تاکنون شماری از ساکنان این منازل برای ارائه مدارک به منظور صدور سند ملکی منازل خود مراجعه کرده اند. بحث استحکام منازل مناطق حاشیه در شوشتر نیز در ستاد بازآفرینی شهرستان شوشتر باید بررسی و در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار