تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۵۷۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:
درجه بندی و ستاره دار شدن مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین خوزستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از درجه بندی و ستاره دار شدن مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین این استان خبر داد.

غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل ماده سه آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مراکز معاینه فنی سنگین استان خوزستان بر اساس شرایط تعیین شده در این دستورالعمل، ارزیابی و درجه بندی می شوند، به نحوی که مرکز درجه یک (یک ستاره) دارای حداقل شرایط و مرکز درجه سه(سه ستاره) دارای امکاناتی مانند خدمات عیب یابی مکانیزه، امکانات رفاهی برای مراجعان، سامانه مکانیزه ارسال پیامک در خصوص اتمام مهلت اعتبار گواهی معاینه فنی و اطلاع رسانی، دوربین های نظارتی و گواهینامه مدیریت کیفیتiso و نظام آراستگی هستند.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل وضعیت مطلوبیت و کالیبراسیون دستگاه های انجام آزمون و سنجش سلامت فنی خودروها و همچنین وضعیت محیط، ابنیه و فرآیندهای مدیریتی، مراکز توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک اداره کل به صورت دوره ای کنترل و امتیازدهی می شود و بر این اساس امتیازاتی از جمله امکان انجام معاینه فنی سیار، انجام خدمات فوری تعمیر خودرو به مراکز دارای رتبه بهتر داده خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان دارای ۶ مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین در شهرهای اهواز، شوشتر، بندرامام، بهبهان و رامهرمز است و در این مراکز با تجهیزات مکانیزه وضعیت سلامت فنی خودروهای سنگین از جمله سنجش ترمز، آلایندگی خودرو، نور، جلوبندی و لقی فرمان و عیوب ظاهری کنترل می شود.

بهرامی نیا در پایان گفت: باتوجه به ابلاغ قانون هوای پاک و کاهش سن معافیت خودروهای عمومی از دریافت معاینه فنی از ۵ سال به یک سال پیش بینی می شود حجم مراجعات ایمن مراکز به میزان ۴۰ درصد افزایش یابد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار