تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۵۷۴۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ایذه در مجلس:
دولت‌ها در ۲۸ ساله گذشته به خوزستان بی‌توجه بوده‌اند
نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده تنها یک وزیر به خوزستان بی‌توجهی نکرده است بلکه دولت در طول ۲۸ سال گذشته نسبت به استان خوزستان بی‌توجه بوده است.

هدایت‌الله خادمی امروز در جمع خبرنگاران درباره اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نسبت به استخدامی اخیر وزارت نفت اظهار داشت: به نظر بنده تنها یک وزیر به استان خوزستان بی‌توجهی نکرده است بلکه دولت در طول 28 سال گذشته نسبت به خوزستان بی‌توجه بوده است.

وی افزود: هشت سال  جنگ که به خرابی و پسرفت منتهی شد و در همان موقع برخی از استان‌ها با دلار ساخته شدند اما بعد از جنگ به استان خوزستان توجهی نشد به طوری که آبادان و خرمشهر خیلی توسعه پیدا نکردند و ما همچنان آرزو داریم که این دوشهر به 60 سال پیش برگردند.

نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش راه به استان خوزستان ظلم شد، تصریح‌کرد: استان خوزستان از نظر اتوبان‌ها، آزادراه‌ها و خدمات ریلی تنها استانی که کاری برای آن انجام نشده است در صورتی که در سایر استان‌ها اتوبان‌ها و ریل‌های چند خطه ساخته و در حال استفاده هستند.

خادمی ادامه داد: بیشتر نقشه‌های موجود در اتاق معاون وزیر راه در زمینه پروژه‌های در حال انجام و یا آماده برای اقدام به استان‌های شمالی از جمله اصفهان، قم، تهران و خراسان اختصاص داشت. در بخش نفت نیز  با توجه به اینکه بیشترین تولید را داریم ارزش افزوده نفت به استان خوزستان نمی‌دهند و به سایر نقاطی که فروخته می‌شود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه سد گتوند نه تنها برای استان فایده‌ای نداشت بلکه سبب از بین رفتن محیط زیست خوزستان شد، عنوان‌کرد: در بخش بیمارستان نیز به دلیل مجهز نبودن بیماران به تهران و بندرعباس مراجعه می‌کنند به طوری که به رئیس سابق علوم‌پزشکی اهواز ایدنی گفتم که برای استانی مانند خوزستان زشت است که بیماران برای درمان به بندرعباس، بوشهر و اصفهان مراجعه کنند.

نماینده خوزستان در کمیسیون انرژی افزود: طرح بهشت آباد نیز در حال انجام و آب کارون را برای شرب، کشاورزی و بازی‌های آبی می‌برند.

وی با بیان اینکه نگاه قومی موجود در استان مانع از پیشرفت خوزستان می‌شود، گفت: اگر هر خوزستانی صرف نظر از قوم وارد میدان عمل شود آن موقع استان خوزستان مانند استان‌های دیگر توسعه پیدا می‌کند. نفت و گاز خوزستان 1400 کیلومتر برای  تبریز  لوله کشی شدند در صورتی که این شهر به شهر بدون گدا معروف است و غیر بومی در آذربایجان وجود ندارد.

نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، عنوان کرد: سال 1358 وقتی که خارجی‌ها نفت ایران را ترک کردند تمام دستگاه‌های حفاری کشور تعطیل شدند و کسی هم راه‌حل راه‌اندازی آن‌ها را نداشت اما نیروهایی که در کنار نیروهای خارجی کار می‌کردند بعد از دیدار با امام راحل یک دستگاه را راه‌اندازی کردند.

وی تصریح‌کرد: در آن زمان کارشناس تخصصی نداشتیم در نتیجه به این رسیدند که برای تخصص باید دانشگاه راه‌اندازی کنند تا کسی که از آن فارغ‌التحصیل با علم وارد صنعت شود بنابراین با توسعه علم و صنعت تا پایان سال 89 بیش از 4 میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم.

خادمی با بیان اینکه مناطق نفتخیر جنوب یک اداره کل بود اما کل کشور ایران را سرویس می‌داد، گفت: متاسفانه با توسعه غیراصولی و  تفکیک این اداره کل به سازمان‌ها و شرکت‌های متعدد سبب شد که به هدفشان یعنی زمین خوردن صنعت نفت برسیم و این اتفاق نیز رخ داد.

وی افزود: بعدها تلاش کردند که برخی از تخصص‌هایی که فقط در دانشگاه صنعت نفت است در دانشگاه تهران نیز ایجاد کنند و اساتید دانشگاه نفت را برای تدریس به تهران بردند و حال که دانشگاه‌های تهران  را تقویت کردند می‌گویند دانشگاه نفت نیاز نداریم و باید تعطیل شوند.

نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده خطاب به زنگنه گفتم که این افراد در زمان انتخاب رشته با این فرض که بعد از فارغ‌التحصیلی استخدام می‌شوند وارد دانشگاه شدند و شما هیچ اعلامی نداشتید در صورتی که باید اعلام می‌کردید که مثلا 4 یا 8 سال دیگر هیچ دانشجویی به امید استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی از طریق دانشگاه نفت را نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه استیضاح وزیر نفت در دست است، بیان کرد: هنگامی که وزیر به مجلس آمد به ایشان درباره استخدامی گفتیم که شرایط قید شده مبنی بر این است که شما نمی‌خواهید از خوزستان،  بوشهر و بندرعباس استخدام کنید در صورتی که برخی از نیروهای قرار دادی به پست معاونت هم رسیدند.

خادمی با بیان اینکه به خوزستان بودجه نمی‌دهند اما در طول 10 روز گذشته 350 میلیون دلار بودجه به استان کرمان اختصاص داده شد، گفت: به دلیل اینکه ما خوزستانی‌ها کسی را در دولت‌ها نداریم در نتیجه مورد توجه نیستیم.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
1
0
درود بر این نماینده که این حرفها رو زده است.
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
1
0
چه حرف ها خوب و از دل برآمده و درستی میزنن ایشون.اولا خد اایشون رو برای این مرز و بوم حفظ کنه و بهشون سلامتی جسمی و روحی بده که همینطور محکم جلو برخی ها بایستند
اما به بقیه نماینده ها هم باید گفت که برید یاد بگیرد از ایشون و دیگر دلسوزان واقعی این شهر و استان
:
:
:
آخرین اخبار