تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وجود 60 گذرگاه غیرمجاز در تقاطع جاده و راه آهن جنوب می‌تواند حادثه ساز شود
60 گذرگاه غیرمجاز در تقاطع جاده و راه آهن در شبکه ریلی راه آهن جنوب وجود دارد که هر کدام از این گذرگاه ها می‌تواند حادثه آفرین باشد
مدیر کل راه آهن جنوب گفت: 60 گذرگاه غیرمجاز در تقاطع جاده و راه آهن در شبکه ریلی راه آهن جنوب وجود دارد که هر کدام از این گذرگاه ها می‌تواند حادثه آفرین باشد.

عبدالکریم درویش زاده روز سه شنبه اظهار کرد: تقاطع هم سطح جاده با راه آهن جزو نقاط حادثه آفرینی است که در شبکه ریلی وجود دارد و همواره به عنوان یک تهدید بالقوه محسوب می‌شود.

وی افزود: در سه تا چهار ساله گذشته حوادث ریلی رخ داده بیشتر در نقاط تقاطعی جاده و راه آهن و گذرگاه‌های غیرمجاز بوده است.

مدیر کل راه آهن جنوب ادامه داد: از کارگروه تخصصی حمل و نقل و جاده ها می‌خواهیم که برای این تقاطع های غیرمجاز جاده و راه آهن فکری کنند.

وی تاکید کرد: البته براساس دستور العملی که به ما ابلاغ شده اجازه تخریب و جمع آوری تقاطع های همسطح و غیرمجاز را داریم اما برخی از این گذرگاه‌ها مسیر تردد مردم هستند و نمی‌شود آنها را مسدود کرد لذا باید برای غیر همسطح سازی این تقاطع ها کاری کرد. 

درویش زاده گفت: بیشترین تعداد تقاطع های غیرهمسطح در مسیر شهرستان خرمشهر است که در چهار نقطه آن پل احداث شده اما در برخی نقاط حتی در 500 متری این پل ها اقدام به ایجاد گذرگاه کرده‌اند.

* کاهش تصادفات جاده ای با انتقال بار از جاده‌ به راه آهن

وی حمل و نقل ریلی را ایمن‌ترین سیستم حمل نقلی دانست و بیان کرد: هر چه میزان بار از جاده‌ها کم، و به راه آهن منتقل شود ایمنی جاده‌ها افزایش پیدا می کند چرا که اکنون موضوع ایمنی جاده ها به عنوان یکی از پر مخاطره ترین موضوعات کشور تبدیل شده و افراد زیادی سالانه بر اثر تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه گاهی خود ما شرایط را برای حادثه در جاده‌ها فراهم می‌کنیم اظهار کرد: هنوز مجوزهایی برای حمل ورق‌های عریض به صورت ترافیکی و جاده ای صادر می‌شود که باید ممنوع شود چرا که وقتی می‌توان ورق‌های عریض را با قیمتی پایین‌تر از سیستم حمل و نقل جاده‌ای و بدون هیچ گونه تهدید جانی از طریق راه آهن حمل کرد لزومی بر حمل نقل جاده ای نیست.

وی تاکید کرد: ما بر امنیت جاده ها و سلامت جان انسان ها تاکید داریم در غیر این صورت حمل و نقل 50 هزار تن ورق فولاد بار قابل توجهی برای کسب درآمد در راه آهن نیست.

راه آهن جنوب با قدمتی حدود80 سال در زمره خطوط پر تردد کشور محسوب می شود و خط ریلی خوزستان به تهران سالانه بیش از پنج میلیون مسافر را جابجا می کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی راه آهن کشور، شبکه ریلی خوزستان از نظر جابجایی بار و مسافر رتبه چهارم راه آهن کشور را به خود اختصاص داده است. بر پایه این آمار اداره کل راه آهن منطقه زاگرس و جنوب 699 کیلومتر طول دارد و 6درصد طول خطوط ریلی کشور را به خود اختصاص داده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار