تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۵۷۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین کنگره ملی دانشجویی "طب اسب" در دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار می‌شود
این کنگره 18 و 19 بهمن‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود و تا کنون حدود 25 مقاله برای شرکت در کنگره ارسال شده است
دبیر اجرایی اولین کنگره ملی دانشجویی "طب اسب" گفت: این کنگره 18 و 19 بهمن‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود و تا کنون حدود 25 مقاله برای شرکت در کنگره ارسال شده است. 

سعید یزدانی‌نیا اظهار کرد: با توجه به اهمیت صنعت اسب‌داری تصمیم به برگزاری یک کنگره ملی در این زمینه گرفتیم. این کنگره 18 و 19 بهمن‌ماه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان تا روز برگزاری کنگره فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین مهلت ارسال مقالات تا 30 آذرماه تعیین شده است و شرکت‌کنندگان باید خلاصه مقالات خود را از طریق سایت کنگره به نشانی www.nscem.com برای شرکت در کنگره ثبت کنند. تا کنون حدود 25 مقاله برای شرکت در کنگره ارسال شده‌ است.

دبیر اجرایی اولین کنگره ملی دانشجویی طب اسب در خصوص محورهای این کنگره، بیان کرد: آناتومیکال پاتولوژی، طب ورزش و فیزیولوژی، بهداشت، پرورش و تغذیه، رفتارشناسی، تبارشناسی، طب مکمل، بیماری‌های مشترک، بیماری‌های داخلی، جراحی، بیهوشی و تصویربرداری تشخیصی، لنگش و بیماری‌های اندام حرکتی، مامایی و بیماری‌های تولید مثل، دندان‌پزشکی، مسمومیت، کلینیکال پاتولوژی، پاتولیولوژی و بیماری‌های علوم پایه مرتبط با اسب، محورهای کنگره هستند.

یزدانی‌نیا گفت: اسب حیوانی است که از ارزش معنوی بالایی برخوردار است و چندین هزاره با انسان همراه بوده است در ادیان مختلف به‌خصوص در دین اسلام نیز به آن اشاره شده است. فارغ از ارزش‌های معنوی اسب، با وجود اینکه در حوزه صنعت پرورش اسب مشکلات زیادی در کشور وجود دارد اما گردش مالی این صنعت در ایران سالانه حدود هفت هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: پیشرفت این صنعت نیازمند پیشرفت علوم مرتبط با آن و انجام تحقیقاتی درخصوص بیماری‌های این حیوان است. این کنگره در واقع برای افرادی که پژوهش‌هایی در حوزه اسب داشته‌اند فرصتی ایجاد می‌کند تا پژوهش‌های خود را ارائه دهند.

دبیر اجرایی اولین کنگره ملی دانشجویی طب اسب درباره برنامه های جانبی این کنگره، گفت: جشنواره ملی عکس اسب یکی از برنامه‌های جانبی این کنگره است و شرکت‌کنندگان تا 15 دی‌ماه فرصت دارند عکس‌های خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند. این جشنوراه یک فعالیت فرهنگی برای ترویج صنعت اسب‌داری است. صنعت اسب‌داری می‌تواند بسیار درآمدزا باشد. اگر این صنعت در ایران براساس اصول و با استانداردهای جهانی پیشرفت کند ایران می‌تواند در این حوزه یک امپراطوری ایجاد کند، چراکه بسیاری از نژادهای اسب مانند اسب عرب، ترکمن، کاسپین و... در ایران وجود دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار