تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۵۷۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت زعفران از 10 هکتار زمین کشاورزی ایذه
برداشت زعفران از سطح 10 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ایذه آغاز شد
 سرپرست جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت زعفران از سطح 10 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ایذه آغاز شد.

مصطفی هنرمندیان روز سه شنبه اظهارکرد: پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیرکشت محصول زعفران افزون بر سه کیلوگرم محصول طلای سرخ برداشت شود.

وی‌ با بیان اینکه 2/5 هکتار در شهر دهدز از توابع ایذه و 7/5 هکتار در سایر نقاط ایذه به زیر کشت زعفران رفته گفت: آغاز برداشت طلای سرخ در روستای قلعه سرد دهدز شروع شده و تا پایان نیمه نخست آذر ادامه دارد.

هنرمندیان‌ افزود:زمین کشت شده زعفران این شهرستان، بیش از 6 سال هیچ کود شیمیایی و سهمی را دریافت نکرده، که ارگانیک بودن آن ‌مورد توجه است.

سرپرست جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه محصول زعفران ایذه مشتریان خارجی نیز دارد اظهار کرد: این محصول دارای کیفیت بالا، و قیمتی بین 80 میلیون تا 150 میلیون ریال در بازار مصرف دارد.

وی افزود: کار کاشت پیاز زعفران در شهرستان ایذه اوایل مهر آغاز و در آذر آماده برداشت می شود.

وی گفت: سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در شهرستان ایذه به دلیل شرایط اقلیمی مناسب منطقه و نیاز کم زعفران به آب، با افزایش همراه بوده است. 

هنرمندیان بیان‌ کرد: استفاده از بخش های مختلف گیاه زعفران از قیبل، زعفران،گلبرگ، پرچم و خامه آن باعث اقتصادی بودن این محصول با ارزش شده است.

وی گفت: کاشت گیاهان دارویی و صنعتی با هدف صرفه جویی در مصرف آب، رونق درآمد مردم و توسعه اقتصادی مورد توجه دولت و تولید کنندگان روستایی است.

هنرمندیان افزود: مراحل کاشت، داشت و برداشت طلای سرخ در این منطقه برای 50 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

شهرستان ایذه در شرق خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار