تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۷۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات مدیره راه آهن:
با تکمیل محور ریلی خرمشهر خط ترانزیتی بین ایران و عراق شکل می‌گیرد
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص پروژه خط آهن سربندر - خرمشهر گفت: با اتصال شلمچه به خرمشهر و سپس تکمیل آن، این محور به یک محور ترانزیتی به کشور عراق تبدیل می شود . 

سعید رسولی در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: این طرح در قالب سرمایه گذاری و با تشکیل شرکت پروژه ای متشکل از منطقه آزاد اروند و فولاد شادگان قرار است انجام شود و راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با اعتبار 150 میلیارد تومان به انجام این طرح کمک خواهد کرد . 

وی در خصوص پروژه اتصال خطوط ریلی سربندر به خرمشهر افزود: این پروژه دارای اهمیت بسیار بالایی برای استان خوزستان است زیرا با اتصال شلمچه به خرمشهر و سپس تکمیل آن، این محور به یک محور ترانزیتی به کشور عراق تبدیل می شود .

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای اجرای این طرح به حدود 500میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: مقدمات پروژه انجام شده است و در این زمینه منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم تا پس از دریافت مصوبه، شرکت راه آهن نسبت به پرداخت اعتبارات به این پروژه اقدام کند .

رسولی عنوان کرد: علاوه بر اینکه با اجرای این طرح شرکت فولاد شادگان به شبکه ریلی متصل می شود، شهر شادگان نیز که یکی از مقاصد گردشگری خوزستان به شمار می رود، امیدواریم تا به خط راه آهن متصل شود . 

وی ادامه داد: مسئولان شادگان قول حل مشکل تملک اراضی مورد نیاز را برای راه آهن در شادگان داده اند تا با کمک شرکت پروژه، راه آهن جمهوری اسلامی و استانداری خوزستان منابع مورد نیاز برای اتصال شهر شادگان به را آهن را در این طرح فراهم کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار