تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۵۷۴۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام :
صنایع پتروشیمی ملزم به سپرده گذاری در بانک های خوزستان هستند
تنها در شرایطی می توانیم بخش خصوصی را در این شهرستان فعال و اشتغال زایی مناسب فراهم کنیم که صنایع پتروشیمی سپرده های خود را به بانک های استان انتقال دهند
نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی گفت : تنها در شرایطی می توانیم بخش خصوصی را در این شهرستان فعال و اشتغال زایی مناسب فراهم کنیم که صنایع پتروشیمی سپرده های خود را به بانک های استان انتقال دهند.

علی گلمرادی در حاشیه جلسه شورای اشتغال شهرستان ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مشکل اساسی کشور، معضل بیکاری است و جوانان ما در اقصی نقاط کشور به رغم توانمندی های خوبی که دارند، بیکار هستند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: ظرفیت جوانان این شهرستان به عنوان سرمایه های کشور در حال هدر رفتن است و از طرفی کشور نیز از این ظرفیت عظیم بی بهره مانده که در نهایت این وضعیت کشور را با چالش مواجه کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد اشتغال زایی اظهار کرد: امروز در جلسه شورای اشتغال با رویکردی متفاوت نسبت به بحث اشتغال با هم اندیشی، مصوباتی حاصل شد که در نتیجه آن صنایع پتروشیمی را با داشتن سرمایه های عظیم ملزم به متعهد بودن به مسولیت های اجتماعی خود کردیم تا در سرمایه گذاری های انجام شده و بکارگیری نیروی های خود تجدید نظری داشته باشند.

گلمرادی در ادامه بر ضرورت انتقال سپرده های صنایع پتروشیمی در بانک های استان خوزستان تاکید کرد و گفت: صنایع پتروشیمی با در اختیار گرفتن زیرساخت های این منطقه می توانند به درآمدزایی های کلانی دست پیدا کنند و سپرده های خود را به بانک های استان خوزستان انتقال دهند.

وی ادامه داد: این صنایع در راستای مسولیت های اجتماعی خود ملزم به تهیه تجهیزات و تدارکات برای منطقه اند، چرا که مردم این منطقه در کنار آلودگی های بالای موجود ناشی از فعالیتهای صنعتی ، حق بهره بردن از مزایای صنایع را نیز دارند.

گلمرادی از دلایل اصلی مشکل اشتغال زایی و آمار بالای بیکاری در شهرستان ماهشهر گفت و ادامه داد: به دلیل بی تعهدی برخی از مسوولان و در اختیار قراردادن سهم اشتغال به افراد غیربومی مردم این منطقه از اشتغال موجود بی بهره مانده اند .

نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تشکیل کارگروه تخصصی اشتغال در شهرستان بندرماهشهر خبر داد و گفت: به زودی به دنبال تصویب ماده 47 برنامه ششم توسعه کارگروهی متشکل از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی، فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس و دیگر مسوولان مربوطه با هدف بررسی موانع جذب نیروهای بومی در صنایع پتروشیمی تشکیل می شود که بتوان با استناد بر ماده 47 از حقوق جوانان این منطقه صیانت کرده و در استخدامی ها در صنایع 100 درصد جذب از نیرو های بومی صورت گیرد به جز در مواردی که تخصص مورد نیاز در منطقه وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: مشکل بیکاری به خودی خود بر تمام مسائل کشور از جمله فرهنگ و موضوعات اجتماعی تاثیر گذار است لذا باید برای حل آن اهتمام ویژه کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار