تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۵۷۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری همایش وحدت اقوام در شوش
همزمان با سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی (ص) و امام جعفرصادق (ع) همایش اتحاد اقوام عرب ، لر و بختیاری با حضور جمعی از مسئولان محلی در شوش برگزار شد.

 یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین گفت:حضور سران عشایر، اقدام مختلف، بزرگان حوزه و دانشگاه، سادات،علما، و فرهیختگان در این محفل نشان می دهد که ما در خوزستان وشهرستان شوش پیام وحدت که همان پیام اصلی پیامبر(ص) است را اجرا می کنیم.

آیت ا... عبدالکریم فرحانی افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کند که توقعات به حق مردم برآورده کند و این حقی است که رهبر معظم انقلاب آن را از خبرگان، فرهیختگان،حوزویان، و دانشگاهیان مطالبه کرده است.

وی با تجدید بیعت با امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و با آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی گفت: این مطالبه و این حضور لبیکی است به رهبر معظم انقلاب، و حضوری هوشمندانه و مقتدرانه توام با وحدت و با امید به آینده بهتر و برای اسلام و منطقه است.

نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی نیز دراین همایش گفت:اتحاد می تواند کلیدی برای توسعه ، پیشرفت و آبادانی شهرستان و خوزستان باشد و این همایش به عنوان یک الگو است در نتیجه باید از ظرفیت قومیت ها استفاده کنیم واز حضور بزرگان عشایر برای حل مشکلات اجتماعی کمک بگیریم.

سید راضی نوری افزود: همه به ویژه بزرگان طوایف و عشایر باید پشت سر رهبر معظم انقلاب باشیم تا بتوانیم با محوریت ولایت راه اصلی انقلاب و نظام را به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه قومیت ها یک ظرفیت هستند گفت: عشایر ذخایر انقلاب هستند و اگر عشایر و اقوام را در حل مشکلات و مسایل دخیل نکنیم، وحدت به دست نخواهد آمد.

نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی اظهارکرد:بزرگان عشایر درموضوع تیراندازی در مراسمات مختلف کمک کنند و اگر ورود نکنیم ممکن است حل این مسایل در آینده سخت بشود.

نوری به فرماندار شهرستان شوش پیشنهاد کرد تا با تشکیل یک کمیته یا کارگروه عشایر، در جهت ساماندهی مسایل و مشکلات اجتماعی در این شهرستان اقدام شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار