تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۷۴۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از تجمع ادامه‌دار معترضان به گزینش در آموزش و پرورش عشایر ایذه تا سکوت متولیان
استخدامی نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش عشایری شهرستان ایذه باعث به وجود آمدن اعتراضات گوناگون و تجمع‌های ادامه‌دار معترضان به این امر شد و از این‌رو این افراد خواستار رسیدگی مسؤولان استانی به این مساله هستند.

حدود دو ماه از تشکیل پرونده و جذب نیروهای جدید بدون آزمون در سطح استان و شهرستان ایذه می‌گذرد، جذبی که سبب ایجاد نارضایتی کامل متقاضیان و واجدان شرایط برای به‌کار‌گیری در این امر شد و در پی آن در سطح شهرستان ایذه و نهادهایی همانند فرمانداری تجمعات روزانه و اعتراضات به آن به یکی از مسائل روزمره تبدیل شد.

اعتراض به چگونگی جذب و روند طی شده برخی از افراد برای حضور در کلاس‌های درس با وجود نداشتن صلاحیت در برخی از موارد از جمله مسائل موجود است.

یکی از بانوان معترض به امر به‌کارگیری نیروهای جدید در آموزش و پرورش عشایری شهرستان ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نزدیک به 3 سال با هزینه‌های شخصی اقدام به پرداخت حق بیمه معلمی و همچنین هزینه برای رفت و آمد تدریس در مناطق روستایی و عشایری صعب‌العبور شهرستان کردم تا در مواردی این چنین بتوانم در اولویت جذب و به‌کارگیری در آموزش و پرورش جهت رسمی شدن باشیم.

وی افزود: برخی از افراد جذب شده با استفاده از روابط و نفوذ در لیست نهایی قرار گرفته‌اند و ما در کنار مطالبه حق خود می‌خواهیم بدانیم که چنین نیروهایی که دارای رشته‌های غیر مرتبط هستند و حتی یک واحد دانشگاهی به منظور آموزش دانش‌آموزان را پاس نکرده و با آن آشنایی ندارند چگونه می‌توانند تعلیم‌گر آینده‌سازان این سرزمین باشند.

این شهروند معترض تصریح کرد: آموزش و پرورش عشایری ایذه در گذشته تعداد قابل توجهی از نیروها برای استخدام را درخواست داده بود و در زمان به‌کارگیری و در لیست منتشره نزدیک به 15 نیروی ناشناس را قرار داده و پس از بالا گرفتن اعتراضات نسبت به آن اقدام به تقسیم آنها در شهرهای دیگر آن‌هم با سهمیه شهرستان ایذه کرد.

*از روند استخدامی جدید آموزش و پرورش استان انتقاد دارم/بی‌برنامگی مشهود است

این در حالی است که علی‌حسین حسین‌زاده هفته  گذشته در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان ایذه در جمع خبرنگاران با انتقاد از وضعیت به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان خوزستان اظهار کرد: در برخی از استخدامی‌های صورت گرفته در سطح استان بی‌برنامگی‌هایی وجود داشت که سبب ایجاد نارضایتی در بین واجدان شرایط و تجمع افراد در مقابل فرمانداری ایذه شد.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در استخدامی صورت گرفته در آموزش و پرورش شهرستان ایذه افزود: برای به‌کارگیری نیروهای جدید در ادارات آموزش و پرورش ملاک‌هایی غیر قابل قبول در نظر گرفته شده بود و از این‌رو از فرماندار جدید شهرستان ایذه می‌خواهیم به‌طور ویژه به مسئله آموزش و پرورش عشایری و روستایی شهرستان ایذه و نیروهای معترض آن رسیدگی و ورود کند.

وی گفت: من این مسئله و مشکل را در سطح استان به‌طور جدی پیگیری می‌کنم و از استخدامی‌های جدید صورت گرفته در آموزش و پرورش استان انتقاد دارم.

*بنر تقدیر نصب کنید و حکم بگیرید!

این مورد و اعتراضات تنها به شهر ایذه مربوطه ختم نشد و انتقادات از روند جذب نیرو در آموزش و پروش دهدز به حالت شدیدتر از ایذه رسید و تا جایی پیش رفت که مسئولان استانی و شهرستان برای انجام بازرسی به پرونده این ناحیه ورود کردند.

پس از پیگیری‌های صورت گرفته سرانجام 22 نفر معترض به روند جذب و نادیده گرفته شده در این استخدامی در دهدز تایید صلاحیت شده و اسامی آنها در هفته گذشته منتشر شد.

با وجود اینکه مسئولان بخش دهدز از صدور حکم به‌کارگیری و فعالیت این افراد در هفته گذشته خبر داده بودند، جمعی از این افراد از عدم صدور حکم و به‌وجود آمدن حواشی عجیب و جالب در این شهر کوچک 5 هزار نفری خبر دادند.

یکی این افراد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پس از تایید صلاحیت ما به عنوان معلم برای دریافت حکم ابلاغ خود جهت حضور در کلاس درس به اداره آموزش و پرورش دهدز مراجعه کردیم و با وجود اینکه از نظر قانونی هیچ مشکلی برای این کار وجود نداشت مسئولان امر حاضر به انجام این کار نشدند.

وی افزود: متولی این کار در دهدز به ما اعلام کرده است که وقتی بخشدار تا این مرحله شما را حمایت کرد و سبب استخدامتان در این نهاد شد، خود نیز در صورت داشتن این توانایی این کار را برای شما انجام دهد.

این شهروند گفت: این مسئول در جواب اعتراض ما عنوان کرده است که در صورتی صدور حکم ابلاغ ما برای حضور در کلاس درس ممکن و میسر می‌شود که تمام افراد جدید گزینش شده چند بنر تقدیر از یکی از مسئولان سیاسی شهرستان ایذه را در چند نقطه از شهر نصب کنند.

وی تصریح کرد:این خواسته مسئول یکی از عجیب‌ترین و بی‌منطق‌ترین خواسته‌هایی است که تاکنون دیده و شنیده‌ام و در صورتی‌که این فرد حتی یک بار برای حل مشکل ما ورود می‌کرد نیز با علاقه اقدام به بنر باران شهر و شهرستان برایش می‌کردیم و اینکه به اجبار ما این کار را انجام دهیم به جز در بحث برجسته‌سازی مسئولی که به‌دنبال خودنمایی است کار دیگر را صورت نداده‌ایم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار