تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار بندر هندیجان:
اجازه برداشت غیرقانونی صدف از سواحل بندر بحرکان هندیجان را نمی‌دهیم
ما اجازه هیچ‌گونه برداشتی از منابع صدفی سواحل زیبایی بندر بحرکان را به هیچ‌کس نمی‌دهیم تذکرات لازم به ادارات مطبوع داده‌ شده است
فرماندار هندیجان گفت: ما اجازه هیچ‌گونه برداشتی از منابع صدفی سواحل زیبایی بندر بحرکان را به هیچ‌کس نمی‌دهیم تذکرات لازم به ادارات مطبوع داده‌ شده است.

کورش مودت شامگاه یکشنبه در جلسه اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان بندر هندیجان که در دفتر امام‌جمعه برگزار شد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید در ستاد نماز جمعه رابط داشته باشند تا موارد فرهنگی، مذهبی را پیگیری کنند.

وی افزود: ما انزجار خود را از انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف که یک حرکت سیاسی و فتنه جدید است اعلام و محکوم می‌کنیم. قدس شریف باید آزاد شود تا فتنه استکبار نابود شود.

فرماندار هندیجان بیان کرد: بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های همسو با آمریکا کار این کشور را محکوم کردند. در این‌ گونه حرکت در طول تاریخ صورت گرفته که یک مورد آن سبب فروپاشی امپراتوری عثمانی شد.

وی گفت: انگلیسی‌ها برای رهایی از دست یهودی‌ها در عهدنامه بالفور یهودیان را به سرزمین موعود یعنی فلسطین فرستادند تا از سلطه صهیونیست‌ها نجات پیدا کنند. این خباثت انگلیسی‌ها در طول تاریخ سبب آزار مسلمانان شده است.

مودت عنوان کرد: از تلاش‌ها و زحمات ستاد نماز جمعه تقدیر و تشکر می‌کنم. برای ساخت مصلای نماز جمعه شهرستان هندیجان باید مکانی انتخاب شود که معارض و یا صاحب نداشته چرا که مصلای نماز باید در زمین پاک احداث شود.

در رابطه با جذب اعتبار احداث مصلا پیگیر هستیم

وی افزود: در رابطه با مصلای نماز جمعه هندیجان با معاون عمرانی استانداری خوزستان صحبت و پیگیری‌های زیادی شده و مجدد با همکاری نماینده مردم در مجلس و امام‌ جمعه اقدامات دیگری صورت می‌دهیم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: اعتبارات عمرانی در بودجه 1397 استان خوزستان افزایش‌ یافته است. اعتبارات ویژه برای اشتغال و پروژه‌های شهرستان باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: در هندیجان خلأ فرهنگی زیادی احساس می‌شود. در سطح شهرستان با کمبود روحانیت روبه‌رو هستیم اما درخواست استقرار روحانی در سطح شهر با همکاری امام‌ جمعه را داده‌ایم.

مودت عنوان کرد: در شهرستان هندیجان به حوزه علمیه برادران نیاز داریم درگذشته اداره ارشاد هندیجان تعطیل بوده ولی اکنون با هماهنگی مدیرکل اداره ارشاد، یک جوان فعال و پویا در حال فعالیت و حرکت جدید در این حوزه است.

وی افزود: در سطح شهرستان هندیجان ب اوجود نیروهای فعال، در رابطه با مسائل مذهبی هیچ نمودی نداریم، برای برگزاری مراسم مذهبی مانند عزاداری، وفات، شهادت، جشن میلاد و شادی ائمه اطهار و اهل‌بیت (ع) به یک نمود مذهبی نیاز داریم.

اداره کل اوقاف خوزستان تمایلی برای استقرار این اداره در هندیجان ندارد

فرماندار هندیجان بیان کرد: شهرداری هندیجان یک شهرداری بدهکار است و به تأمین اعتبار پایدار نیاز دارد. امام‌ جمعه و ستاد نماز جمعه در هدایت مردم نقش بسیار مهم و تأثیرگزاری دارند.

وی گفت: انقلابیون، مذهبیان و متدینین باید بیشتر وارد فعالیت‌های اجتماعی_سیاسی شوند. بحث مصلا با هماهنگی امام‌ جمعه، نماینده و فرمانداری پیگیری می‌شود.

مودت عنوان کرد: در جلسه استاندار خوزستان در هندیجان با حضور مدیرکل ثبت‌ اسناد خوزستان اداره نوساز به آن‌ها داده‌ شده و مبلغ 150 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز آن از سوی استانداری در نظر گرفته‌ شده است.

وی افزود: ما آمادگی کامل برای استقرار اداره اوقاف را داریم ولی متأسفانه اداره کل اوقاف استان خوزستان تمایلی به حضور در شهرستان هندیجان را ندارند  اما اداره محیط‌ زیست موافقت کرده که در هندیجان مستقر و در حال گذراندن استعلامات آن هستیم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: فرمانداری هندیجان به کانون بازنشستگان، پلیس+10، واکسیناسیون دامپزشکی مکان مناسب داده است. در حال حاضر تعداد 5 پزشک متخصص در هندیجان مستقرشده و بازهم پیگیر حضور جراح و سونوگرافی هستیم.

طرح مطالعاتی بندر بحرکان هندیجان هر چه سریع‌تر آماده شود

مودت عنوان کرد: استاندار خوزستان اعلام کرد طرح مطالعاتی منطقه گردشگری بندر بحرکان را تحویل بدهید تا اعتبارات آن اختصاص یابد. بین مسئولان استانی ازجمله استاندار، امام‌جمعه، نماینده و فرماندار برای برطرف کردن مشکلات هندیجان تعامل خوبی فراهم‌ شده است.

وی افزود: مسئولان باید با خانواده در شهرستان هندیجان مستقر شوند همه ما باید با تعاملی که بین مسئولان ایجادشده برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنیم. ما از منافع مردم کوتاه نمی‌آییم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: تاکنون هیچ‌گونه برداشتی از صدف‌های بندر بحرکان صورت نگرفته زیرا اجازه این کار را نداده‌ایم. همه ادارات متولی توجیه شده‌اند تا برداشتی انجام نشود. از خداوند خواستاریم که ما را در راه خدمت به مردم هدایت و کمک کند تا شرمنده نشویم.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: بندر بحرکان
:
:
:
آخرین اخبار