تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۵۷۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری شوشتر:
حل مشکلات شعیبیه اولویت شورای اداری شوشتر است
شعیبیه در زمینه های عمرانی،خدماتی و فرهنگی نیازهای زیادی دارد که پیگیری و حل مشکلات آن از اولویت های شورای اداری شهرستان شوشتر است
سرپرست فرمانداری شوشتر گفت:شعیبیه در زمینه های عمرانی،خدماتی و فرهنگی نیازهای زیادی دارد که پیگیری و حل مشکلات آن از اولویت های شورای اداری شهرستان شوشتر است.

حسین پنبه دانه پور شامگاه روز یکشنبه در بازدید یک روزه از بخش شعیبیه گفت: برخی از مشکلات در این بخش زیرساختی هستند و برای رفع آن نیازمند زمان بیشتری هستیم و برخی دیگر مشکلات در کوتاه مدت پیگیری و رفع می شوند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که کشاورزان این منطقه مطرح کردند مساله کمبود پمپ برای آبیاری 9هزار هکتار طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب بود که در تماس تلفنی با مسئولان مربوطه استانی مقرر شد سه پمپ دیگر در یک هفته آینده در منطقه نصب و مشکل کمبود آب حل شود.
رییس شورای برنامه ریزی شوشتر ادامه داد:در زمینه عمران روستایی نیز پروژه های توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است اما تلاش می کنیم تا در شورای برنامه ریزی سهم عمران روستایی را در این بخش به صورت ویژه در نظر بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب در این بخش گفت: کیفیت آب شرب روستایی در سطح شهرستان مطلوب نیست و تلاش می کنیم تا با همکاری مسئولان استانی برای بهبود کیفیت این آب راه حلی مشخص شود.

سرپرست فرمانداری شوشتر افزود:امور عشایر در بند شعیبیه زیرساخت های مناسبی برای اسکان عشایر فراهم کرده که تلاش می کنیم با رفع منع کشت زمین های کشاورزی این منطقه، زمینه اسکان عشایر را فراهم کنیم.

وی اظهارکرد: عشایر جامعه ای مولد و پویا هستند که می توان از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی برای تامین معاش، ایجاد درآمد و بالندگی جامعه عشایری از آن بهره گرفت از این رو در چارچوب اقتصاد مقاومتی، معیشت، اقتصاد، بهداشت و اسکان عشایر باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد:اقدامات خوبی هم توسط سپاه ناحیه شوشتر برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی در این بخش در حال انجام است که همه دستگاه های اجرایی برای هرگونه همکاری آمادگی کامل دارند.

سرپرست فرمانداری شوشتر گفت:شعیبیه با آب فراوان و خاک حاصلخیز یکی از قطب های کشاورزی خوزستان محصوب می شود که نیاز است زمینه ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش فراهم شود.

وی با اشاره به پرداخت نشدن خسارت های سیل در این بخش اظهارکرد: سیلاب فروردین 95خسارت زیادی به جاده های روستایی و محصولات کشاورزی در این بخش به جای گذاشت که انتظار می رود مسئولان مربوطه برای جبران این خسارت ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

در این بازدید جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و خدماتی سرپرست فرمانداری شوشتر را همراهی می کردند.

شعیبیه از توابع شوشتر، با جمعیت بیش از 22 هزار نفر، دارای 58 روستا است.شهرستان شوشتر در شمال خوزستان دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار