تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۵۷۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
هفته‌های فرهنگی در 10 شهر خوزستان برگزار می‌شود
به منظور افزایش شادی و نشاط در بین شهروندان خوزستانی، هفته‌های فرهنگی در 10 شهر استان برگزار می‌شود
هفته‌های فرهنگی در 10 شهر خوزستان برگزار می‌شودمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به منظور افزایش شادی و نشاط در بین شهروندان خوزستانی، هفته‌های فرهنگی در 10 شهر استان برگزار می‌شود.

 محمد جوروند پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری  هفته‌های فرهنگی در 10 شهر خوزستان اظهار کرد: بعضاً ذهنیتی وجود دارد مبنی بر اینکه خوزستان به دلیل جنگ تحمیلی و مشکلاتی از قبیل گردوغبار و بی آبی، یک استان افسرده است در حالی که این چنین نیست.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان دارای ظرفیت‌های فرهنگی وهنری بسیاری است، گفت: برای تغییر این ذهنیت و به منظور افزایش شادی و نشاط در بین شهروندان، هفته‌های فرهنگی را در 10 شهر استان برگزار می‌کنیم که اولویت‌های ما در برگزاری هفته‌های فرهنگی استفاده از فرهنگ و هنر بومی هر شهر است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه هر شهر در زمان برگزاری هفته فرهنگی به طور مستمر شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری خواهد بود، افزود: اجرای نمایش خیابانی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، برنامه‌های قرآنی، اجرای گروه‌های تواشیح، نمایش‌های طنز، نمایشگاه آثار هنری، نمایش فیلم، اجرای موسیقی صحنه‌ای، کارگاه‌های آموزشی، برنامه های شعر خوانی، قصه خوانی و ادبیات داستانی از جمله برنامه‌هایی است که در هفته‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

وی افزود: علاوه بر تجلیل از نخبگان و رونمایی ازآثار مفاخر، در پایان هفته‌ فرهنگی هر شهری، اجرای موسیقی ملی و سنتی «ناگفته‌ها» توسط استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری را خواهیم داشت.

وی افزود: فاز نخست هفته‌های فرهنگی در شهرهای دزفول، شوش، ماهشهر، بندرامام، آبادان، شوشتر، مسجدسلیمان، امیدیه، بهبهان و اهواز است که نخستین آن نیز در شوشتر با حضور استاندار، و جمعی از مسئولان برگزار شد و دومین برنامه نیز 22 آذر در ماهشهر خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار