تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۵۷۶۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی مسائل موسسات مالی افضل توس، وحدت ایرانیان و البرز ایرانیان در کمیسیون اقتصادی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل مربوط به موسسات مالی افضل توس، وحدت ایرانیان و البرز ایرانیان در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

رحیم زارع درباره جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست مسائل و مشکلات مربوط به چند موسسه مالی و اعتباری مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مسائل مربوط به موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان با حضور مدیرعامل بانک تجارت مورد بررسی قرار گرفت چرا که این موسسه در بانک تجارت ادغام شده و این بانک موظف است که سپرده‌گذاران این موسسه را ساماندهی کند.

زارع تصریح کرد:مدیرعامل بانک تجارت در این جلسه، گزارشی درباره میزان بدهی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها،تسهیلات ارائه  شده و دارایی‌های شناسایی شده در 6 استان و شعبات موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان ارائه کرد.

وی در خصوص وضعیت موسسه مالی اعتباری وحدت ایرانیان، گفت:بررسی وضعیت موسسه مالی اعتباری وحدت ایرانیان با حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل محور دیگر جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس بود چرا که این موسسه متولی رسیدگی به وضعیت موسسه وحدت ایرانیان است.

زارع ادامه داد: مدیرعامل موسسه اعتباری ملل گزارشی درباره میزان دارایی‌های موسسه وحدت ایرانیان، بدهی‌ها، تعداد سپرده‌گذاران و تسهیلات پرداختی، املاک شناسایی شده به نام اعضای هیات مدیره، پرسنل و سایر افراد و بدهی‌های مالیاتی ارائه کرد.

وی تصریح کرد: مشکل موسسه وحدت ایرانیان بیشتر مربوط به دو استان خوزستان و لرستان می شود که باید ساماندهی‌هایی صورت گیرد، از طرف خط اعتباری را بانک مرکزی برای موسسه وحدت ایرانیان در نظر گرفته شده که در مورد آن مساعدت‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: بررسی وضعیت موسسه افضل توس با حضور مدیرعامل بانک آینده مورد رسیدگی قرار گرفت چرا که متولی رسیدگی به مسائل موسسه افضل توس، بانک آینده شده است و در حال حاضر موسسه افضل توس در مجموع حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون 627 هزار میلیارد از این بدهی‌ها توسط بانک آینده تسویه شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  یادآور شد:همچنین مدیرعامل موسسه مالی نور نیز در این جلسه  درباره وضعیت سپرده‌های این موسسه گزارشی ارائه کرد البته وضعیت موسسه نور با سایر موسسات تفاوت دارد و در این جلسه گزارش عملکرد بررسی شد.
:
:
:
آخرین اخبار