تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۷۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منطقه آزاد اروند آماده برگزاری همایش های بین المللی بدون دریافت روادید است
با لغو روادید برای اتباع خارجی در این منطقه، آماده برگزاری همایش های بین المللی در منطقه آزاد اروند بدون دریافت روادید هستیم
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با لغو روادید برای اتباع خارجی در این منطقه، آماده برگزاری همایش های بین المللی در منطقه آزاد اروند بدون دریافت روادید هستیم.

اسماعیل زمانی شامگاه دوشنبه در آیین رونمایی از ورود اتباع خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: لغو روادید برای اتباع خارجه از مزایای قوانین مربوط به مناطق آزاد است.

وی افزود: از دبیر شورای مناطق آزاد کشور تقاضا داریم که به وزارتخانه ها اطلاع دهند در منطقه آزاد اروند آمادگی برگزاری همایش های بین المللی بدون دریافت روادید وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه زیر ساخت های مناسبی در بخش گردشگری سلامت با تجهیز بیمارستان ها در منطقه اجرا شده گفت:از 22 بهمن امسال اتباع خارجی می توانند با خودروی شخصی از طریق مرز شلمچه وارد منطقه آزاد اروند شوند. 

زمانی با اشاره به اجرای طرح ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند اظهارکرد:در چهار روز به صورت آزمایشی چهار هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی به منطقه آزاد اروند وارد شدند.

وی گفت:منطقه آزاد اروند با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، استقرار نهادهای امنیتی و با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، آمادگی کاملی برای عملیاتی شدن لغو رواید اتباع خارجی دارد.

وی ادامه داد:در بخش اقامت هتل های خوبی در منطقه وجود دارد و آموزش های لازم برای نحوه برخورد با اتباع نیز انجام شده است؛ همچنین قرار است نقشه ها و علایم راهنمایی در سطح منطقه آزاد به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی که حاوی اطلاعات عمومی و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری منطقه و محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند است تهیه شود.

زمانی گفت: لغو روادید امتیازی برای سرمایه گذاران است چرا که امکان تردد نیروهای تخصصی آنها نیز فراهم شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ورود بیشتر مسافران، و توسعه گردشگری و توریسم درمانی از دیگر امتیازات اجرایی شدن این قانون در منطقه آزاد اروند است.

این آیین با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و سرکنسولگری عراق و برخی مسئولان محلی شهرستان آبادان و خرمشهر برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار