تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۵۷۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس :
کلانتری باید محاکمه شود/ یک جریان خاص در پشت پرده انتقال آب قرار دارد
کلانتری باید محاکمه شود/ یک جریان خاص در پشت پرده انتقال آب قرار داردرئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر اشکالی به بحث نیشکر مطرح است، چون کلانتری چندین سال وزیر کشاورزی بوده حتماً باید مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرد.

فریدون حسنوند امروز با اشاره به اینکه عیسی کلانتری 11 سال وزیر کشاورزی بوده است، عنوان کرد: اگر او مشکلات آب خوزستان را مربوط به کشت و صنعت نیشکر می‌داند، خود او نخستین کسی است که زیر سؤال می‌رود، چرا که بحث کشت و صنعت ابتدا در زمان وزارت وی مطرح شد.

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اشکالی به بحث نیشکر مطرح است، چون وی چندین سال وزیر کشاورزی بوده حتماً باید مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خوزستان، استانی با رودها و سدهای متعدد و قطب کشاورزی کشور است، گفت: با اتفاقات سال‌های اخیر، استان ما به دشت بی‌آبی تبدیل شده که کانون ریزگردهای کشور قلمداد می‌شود و با کمبود آب شرب و آب کشاورزی مواجه است.

حسنوند با ابراز نگرانی خود از مشکلاتی که در حوزه سلامت برای خوزستان به وجود آمده، اظهار کرد: بخشی از امراض ریوی و عروقی در استان به دلیل وقوع ریزگردها و آلودگی محیط زیست است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به رایزنی نمایندگان خوزستان با رئیس‌جمهور در رابطه با انتقال آب، گفت: در زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس از سوی رئیس‌جمهور، نمایندگان خوزستان با صدای بلند نگرانی و دغدغه خود را به او ابراز کردند و به ایشان ابلاغ شد که برخی اعضای دولت بدون هماهنگی با ایشان دست به اقداماتی خطرناکی می‌زنند که از جمله آن همین نامه‌ای است که رئیس سازمان محیط زیست نوشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برخی اطلاعات و آمار در حوزه آب خوزستان غیر واقعی و غیر کارشناسی است، عنوان کرد: کلانتری از زمان تصدی ریاست سازمان محیط زیست به استان سفر نکرده است، بلکه گزارشی را از کارشناسی دریافت کرده که مشخص نیست چه جایگاهی دارد و از چه منابعی آمار و ارقام خود را اخذ کرده است  رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز با استناد به آن گزارش اعلام کرده که خوزستان آب مازاد دارد.

حسنوند افزود: اگر هم گزارشی داده شده باید از کمیسیون‌های مجلس مانند انرژی و کشاورزی نظرخواهی می‌شد زیرا کارشناسان بسیاری در کشور این گزارش مجهول را را رد می‌کنند.

وی گفت: اعتراض ما به کلانتری این است که اگر گزارشی به شما داده شده آیا بهتر نبود قبل از اعتنا به آن از نزدیک با حضور در منطقه از کانون‌های ریزگرد و رودخانه‌های کارون، دز و کرخه بازدید می‌کردید و مشاهده می‌کردید که چگونه زمین‌هایی که تا دیروز سرسبز بود، امروز خشک و لم‌یزرع رها شده‌اند.

نماینده اندیمشک در مجلس با تأکید بر اینکه یک جریان خاص سیاسی و اقتصادی در پشت پرده انتقال آب خوزستان است، اظهار کرد: ما به شدت به این موضوع معترضیم و معتقدیم که این جریان خاص می‌خواهد با این موضوع منابع مالی حزب خود را تأمین کرده و در پی تقویت جایگاه خود در عرصه سیاسی است.

وی با بیان اینکه این طرح به منزله مرگ خوزستان است، گفت: مردم، علما، نمایندگان، کارشناسان حوزه محیط زیست از این موضوع نگرانی جدی دارند و در صورت اجرایی شدن، نمایندگان استان قطعاً ابزارهای قانونی را برای جلوگیری از آن به کار خواهند برد.

حسنوند افزود: نمایندگان مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان با هماهنگی یکدیگر مطالبات مردم را پیگیری خواهند کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار