تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۷۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاشت هزار نهال در هفتکل آغاز شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل گفت: از امروز، کار کاشت هزار درخت و درختچه در این شهرستان آغاز شد.

عباس ظاهری چهارشنبه اظهار کرد: اولین نهال به عنوان آغاز این طرح صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین در محل دفتر امام جمعه هفتکل کاشته شد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده، درخت‌های شاه توت، شاه پسند، گل کاغذی، ختمی و شیشه شوی سازگاری بهتری با آب،هوا و خاک شهرستان هفتکل دارند بنابراین از این گونه ها برای کاشت استفاده کرده‌ایم.

ظاهری با اشاره به معضل نفس گیر گرد و خاک و آلودگی شدید هوا در خوزستان تصریح کرد: ما با شعار 'پیش به سوی شهری سر سبز' این طرح بزرگ درختکاری را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که فرهنگ درختکاری در بین همه مردم جا بیفتد که در هر خانه حداقل یک درخت داشته باشیم تا ضمن مبارزه با آلودگی هوا، از محیط زیست نیز محافظت کرده باشیم. 

رییس اداره حفاظت از محیط زیست هفتکل تاکید کرد: تعدادی از این درختان را به شهرداری و تعدادی دیگر را نیز به انجمن‌های مردم نهاد و حامی محیط زیست شهرستان تحویل داده‌ایم و برای فرهنگ سازی در بین آیندگان این سرزمین، تعدادی را در مدارس توزیع خواهیم کرد.

شهرستان هفتکل با 24 هزار نفر جمعیت تقریباً در مرکز استان خوزستان قرار گرفته است، این شهر تا اهواز مرکز استان خوزستان 90 کیلومتر فاصله دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار