تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۵۷۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی امیدیه خبر داد:
فاجعه خشک شدن رودخانه زهره در امیدیه تکرار شده است
فاجعه خشک شدن رودخانه زهره در امیدیه تکرار شده استخوزنیوز: سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه از تکرار فاجعه خشک شدن رودخانه زهره در مقطع ورودی شهرستان بدلیل عدم مدیریت وزارت نیرو بر مصارف رودخانه خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ علوی فرد گفت: بیش از یک دهه است بخش کشاورزی شهرستان امیدیه با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و در طول این خشکسالی رودخانه زهره که حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی امیدیه را سیراب می نمود رو به افول نهاده طوریکه در دو سال گذشته متأسفانه در مقطع ورودی شهرستان امیدیه کاملا خشک و بی آب گردیده است.

وی افزود: اراضی حق آبه دار قدیمی این شهرستان در سطح ۱۵ هزار هکتار تبدیل به اراضی دیم و لم یزرع شدند و این در حالی است که سوء مدیریت وزارت نیرو و عدم کنترل مصارف رودخانه در حوزه های بالادستی به ویژه استان های فارس و کهگیلویه مصوب این موضوع شده است.

علوی فرد ادامه داد: احداث سد بر سرشاخه های این رودخانه و برداشت های بی رویه در طول مسیر و اجرای طرح های کلان کشاورزی در استان های بالادست بدون در نظر گرفتن حق آبه و یا تخصیص برای شهرستان امیدیه، علاوه بر کاهش شدید تولیدات کشاورزی، اشتغال جامعه روستایی این شهرستان را به شدت تهدید می نماید.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر مهاجرت از روستاهای امیدیه به حاشیه شهرها شروع شده و چنانچه وزارت نیرو هرچه سریع تر تخصیصی از منابع آبی سد کوثر برای اراضی کشاورزی امیدیه در نظر نگیرد خسارت بسیار جبران ناپذیری به سرمایه های انسانی تولیدی این شهرستان وارد خواهد امد.
:
:
:
آخرین اخبار