تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۵۷۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دومین جشنواره ملی "آب و انرژی" در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود
دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی آب و انرژی گفت: دومین جشنواره ملی آب و انرژی 13 تا 16 اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. 

حسین ملوزه اظهار کرد: دومین جشنواره آب و انرژی از 13 تا 16 اسفندماه در سه بخش نمایشگاه، سمینار و ایده‌شو در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. هدف از جشنواره آب و انرژی، پروراندن ایده‌های کاربردی و پژوهشی در زمینه آب و انرژی، آشنایی دانشجویان با ایده‌های کاربردی در این زمینه، پروراندن خلاقیت دانشجویان در ایده‌پردازی و تشویق دانشجویان و متخصصان به تحقیق و پژوهش و کار تیمی است که در آخر منجر به رفع مشکلات حوزه آب و انرژی که در آینده‌ای نه چندان دور با آن مواجه هستیم، می‌شود.

وی افزود: مدیریت هوشمند منابع آب و انرژی، تولید همزمان آب و نیرو، بهینه‌سازی مصرف آب، اندازه‌گیری و اصلاحات انرژی‌های تجدیدپذیر، راهکار اقتصادی در مصرف آب و انرژی و افزایش فرهنگ و مشارکت برای مدیریت آب و انرژی، محورهای جشنواره هستند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره آب و انرژی گفت: شرایط خاصی برای شرکت‌کنندگان تعیین نشده است و حتی تصمیم داریم شرایط به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان بتوانند در بخش ایده‌شو نیز حضور پیدا کنند. در روز ابتدایی جشنواره پس از مراسم افتتاحیه، نمایشگاه در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان، دستاوردهای خود را در محورهای مشخص شده ارائه می‌دهند. همچنین انجمن‌های علمی دانشجویی در صورت تمایل می‌توانند دستاوردهای خود را در این نمایشگاه ارائه دهند. 

ملوزه خاطرنشان‌کرد: آخرین مهلت ارسال ایده 14 اسفندماه تعیین شده است و امکان تمدید آن وجود ندارد. زمان برگزاری ایده‌شو نیز 16 اسفندماه اعلام شده است. مهلت ثبت‌نام در جشنواره نیز تا روز پایانی ارسال آثار، یعنی 14 اسفندماه خواهد بود.

وی درخصوص نحوه ارسال ایده و مقاله به این جشنواره، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌ها و مقالات خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، همچنین درحال آماده‌سازی یک سایت برای جشنواره هستیم که پس از آماده سازی آن، می‌توانند از این طریق ایده‌های خود را برای ما ارسال کنند. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر درباره برگزاری جشنواره می‌توانند به کانال تلگرامی جشنواره به نشانی scu_energy02@ مراجعه کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار