تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۵۷۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل جدید فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:
پیش بینی بازدید ۱۲۰ هزار دانشجو از مناطق عملیاتی
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیش بینی می شود، در سال جاری، یکصد تا یکصد و بیست هزار دانشجو از مناطق عملیاتی و یادمان شهدا بازدید کنند.

فضل الله ایرجی کجوری در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره هنر و ادبیات مقاومت در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال نزدیک به یکصد هزار دانشجو در قالب راهیان نور راهی مناطق عملیاتی می شوند که پیش بینی می شود برای امسال نیز این آمار به یکصد و بیست هزار دانشجو افزایش یابد.

وی از توسعه فعالیت های ستاد راهیان نور دانشجویی خبر داد و گفت: یکی از فعالیت های وزارت علوم راه اندازی ستاد راهیان نور با همکاری سازمان بسیج است، این ستاد امسال تصمیم گرفته تا فعالیت های خود را توسعه و علاوه بر بازدید از مناطق جنوب، مناطق غرب و راهیان نور دریایی نیز مورد توجه قرار گیرد و همچنین دانشجویان بتوانند در طول سال در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه این تصمیم از امسال اجرایی خواهد شد، افزود: این تصمیم اکنون نیز تا حدودی اجرایی شده و بحث بازدید از مناطق عملیاتی در استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و بوشهر در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه از فعال بودن کنگره بزرگداشت شهدا به عنوان دیگر برنامه فرهنگی پیگیری شده در سطح ملی اشاره کرد و گفت: این کنگره در تمام دانشگاه های کشور برگزار می شود که محوریت آن شهدای دانشجو است.

ایرجی کجوری به افزوده شدن شهدای مدافع حرم به عنوان یکی از محورهای جدید این کنگره خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی از شهدای حرم دانشجو بوده اند امسال شهدای حرم نیز به عنوان محور در کنگره بزرگداشت شهدا در دانشگاه ها مطرح خواهند شد.

وی همچنین به برگزاری مسابقات قرآن و عترت توسط دانشگاه ها اشاره و اظهار کرد: در سال آینده بخش جشنواره قرآن و عترت که اکنون در بخش درون دانشگاه های یا استانی و بین ادارات برگزار می شود بر عهده وزارت علوم تحقیقات و فناوری گذاشته خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار