تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۵۷۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات 7 سرنشین یک شناور مضطر در آبراه اروند
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از نجات یک فروند موتور لنج توسط واحد عملیات این بندر در آبراه اروند خبر داد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از نجات یک فروند موتور لنج توسط واحد عملیات این بندر در آبراه اروند خبر داد. 

محمد محسنی با اعلام این خبر اظهار کرد: یک فروند موتور لنج حامل بار برنج که از بندر "دبی" به بندر "اروندکنار" در حال حرکت بود به علت نقص فنی در موتور در دهانه اروندرود دچار وضعیت اضطرار شد و از ادامه مسیر بازماند. 

وی ادامه داد: پس از اعلام اضطرار به مراکز جستجو و نجات دریایی واقع در کانال اروند، نیروهای عملیات بندر خرمشهر توسط شناورهای قیام، خراسان و ناجی 4 به محل حادثه اعزام شدند. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص جزییات این حادثه گفت: این شناور پس از وقوع حادثه ابتدا توسط یک فروند موتور لنج صیادی به سمت کانال اروند هدایت شد ولی به علت عدم راهنمایی صحیح به گل نشست و دچار شکستگی در بدنه شد و در حالت نیمه مغروق در دهانه اروند میان بویه شماره 1 و 3 قرار گرفت. 

محسنی در ادامه افزود: تمامی هفت سرنشین این شناور مضطر نجات یافتند و فرمانده شناور به دلیل عدم مساعد بودن شرایط جسمی توسط شناور ناجی برای مداوا به بندر اروندکنار منتقل شد. 

به گفته وی در حال حاضر شناور به گل نشسته و توسط مالک و با نظارت واحد عملیات بندرخرمشهر در حال تخلیه بار و انتقال به منطقه امن است. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: در راستای افزایش ایمنی سفر شناورهای سنتی، آموزش خدمه، مالکین و مدیران شرکت های تعاونی مربوطه دوره آموزشی در دی ماه سال جاری در بندر خرمشهر برگزار می‌شود. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار