تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۵۸۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پذیرش 40 ایده نو در پارک علم و فناوری خوزستان
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان خوزستان با بیان اینکه امسال 40 ایده نو در پارک علم و فناوری خوزستان پذیرفته شده گفت: تجاری سازی این ایده ها امری زمان بر است.

جمشید افشانی روز یکشنبه در حاشیه جشنواره ایتاپ در دانشگاه آزاد دزفول افزود:پارک علم و فناوری خوزستان متولی شرکت های دانش بنیان است که حمایت و توانمندسازی ایده های فناورانه را بر عهده دارد.

وی افزود:جشنواره ایتاپ (ایده تا پدیده ) از سال 94 آغاز به کار کرد که قرار شد در سال 96 توزیع متوازن امکانات در همه شهرستان های استان خوزستان مدنظر باشد به همین دلیل شهرستان هایی که ظرفیت فعالیت های صنعتی و کشاورزی را داشته و در زمینه صنعت و کشاورزی فعال تر بودند این جشنواره برگزار شود.

وی افزود:در نظر داریم از سال آینده جشنواره ایتاپ را بصورت تخصصی تر در شهرستان ها برگزار کنیم برای مثال در دزفول که پرتقال بعنوان یک برند مطرح است ایده های مرتبط با این محصول در زمینه بسته بندی،تبلیغات،صادرات و حتی نوع کشت و آسیب های موجود ارائه شوند.

افشانی با بیان اینکه باید تفکر خلاق و کارآفرین در بین جوانان مطرح شود گفت:جشنواره ایتاپ با ارائه 50 ایده در دانشگاه آزاد دزفول مطرح شده که از بین آنها 36 طرح دعوت به ارائه شدند تا در حضور داوران داوری شوند و در پایان 10 درصد طرحها پذیرش و مورد تشویق قرار می گیرند و جوایز نقدی به آنها تعلق می گیرد.

وی ادامه داد:هر کدام از این ایده ها که امکان تجاری سازی داشته باشند وارد مراکز رشد می شوند تا با استقرار در این پارک بتوانند توانمند شده و به تجاری سازی برسند.

معاون پارک علوم و فناوری استان خوزستان بیان داشت:تجاری سازی مقدماتی دارد ممکن است ایده ای خوب باشد ولی بازار نداشته باشد و در مقابل ممکن است طرحی زیاد جالب نباشد ولی امکان تجاری سازی داشته باشد .

وی به وضعیت پارک های علم و فناوری استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت:در حال حاضر 145 شرکت در پارک و مراکز رشد خوزستان مستقر هستند که با توجه به خاصیت پویایی بودن مراکز رشد ممکن است کم و زیاد شوند واز نظر تعداد شرکت های دانش بنیان ،استان خوزستان رتبه ششم را در سطح کشور دارد که رتبه خوبی است.

وی گفت:وقتی محصولی در استان ساخته می شود باید مورد اعتماد هم استانی ها قرار گیرد تا بازار خود را پیدا کند و از این خدمت ارائه شده در سطح استان و بعد از ان در سطح کشور استفاده شود.

علی افروس دبیر این جشنواره نیز گفت:در این جشنواره 36 ایده پذیرش شد که از این ایده ها پنج ایده با داوری داوران معرفی و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایده های مطرح شده مربوط به ایده پردازان شمال خوزستان هستند هدف از برگزاری این جشنواره را فراهم کردن فرصتی برای جوانان دانست تا ایده های خود را مطرح کنند تا هدایت و با استقرار در مراکز رشد تجاری سازی شوند.

افروس افزود:افزون بر 30 شرکت در مرکز رشد علم و فناوری دانشگاه آزاد دزفول مستقر است که از این تعداد هشت شرکت دانش بنیان شده اند و تعدادی نیز در مرحله رشد هستند.

ناصر سراج خرمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز در این جشنواره ایده های نو را موتور محرکه تحول دانست و گفت:اگر تحولی در جامعه صورت نگیرد هرگز شاهد پیشرفت نخواهیم بود لذا به جامعه ای باید امیدوار بود که فرزندانی مبتکر داشته باشد .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار