تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۵۸۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت مرکبات از باغ های دزفول آغاز شد
برداشت مرکبات از سطح پنجهزار و 300 هکتار از باغ های بارور دزفول آغاز شد.

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول روز سه شنبه مجموع باغ های مرکبات این شهرستان را 6 هزار و 650 هکتار عنوان کرد و گفت: پنج هزار و 300 هکتار از این باغ ها بارور می باشند که شامل انواع پرتقال ، نارنگی ، گریپ فروت ، لیمو شیرین ، لمون و لایم(لیمو ترش ) می باشند.

مسعود کرمی نژاد افزود:برداشت مرکبات دزفول با فاصله زمانی و تا پایان سال ادامه دارد ولی در حال حاضر برداشت انواع پرتقال و نارنگی آغاز شده و گریپ فروت نیز در مرحله پایانی برداشت می شود که برداشت آن تا پایان سال ادامه دارد.

وی اظهار کرد:پرتقال دزفول که برند این شهرستان است همراه با دیگر مرکبات از مبادی دیگر استانها به کشورهای خارجی صادر می شود بطوری که گریپ فروت ،پرتقال و لمون دزفول در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عراق،قطر،امارات مشتری زیادی دارد.

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول پیش بینی کرد امسال بین 80 تا 100 هزار تن محصول مرکبات از باغ های این شهرستان برداشت شود.

وی گفت:با برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه بهداشت باغ ها ، آبیاری منظم و اجرای سامانه آبیاری تحت فشار ، عملکرد باغ های مرکبات دزفول نسبت به پارسال افزایش دارد.

کرمی نژاد اضافه کرد:با وجود اینکه کشور روسیه به بازار اصلی سبزی و صیفی دزفول تبدیل شده و این کشور با محصول سبزی و صیفی با برند دزفول به دلیل کیفیت بالا آشناست اما این محصولات به نام دیگر شهرهای کشور به روسیه صادر می شوند .

پارسال 75 هزار تن مرکبات از باغ های دزفول برداشت شد.

سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از سطح 90 هزار هکتار مزارع دزفول برداشت می شود.

دزفول در تولید بذر شبدر ، بذر گندم و گل مریم رتبه اول را در کشور دارد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار