تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۸۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار عباس‌زاده تاكيد كرد:
تيراندازي با هدف مجرمانه، 60 درصد جرائم سخت و خشن خوزستان را تشكيل مي‌دهد
فرمانده نيروي انتظامي استان خوزستان با تاكيد بر ضرورت مشاركت دستگاه‌ها در زمينه كاهش جرائم خشن، از جمله تيراندازي، گفت: نيروي انتظامي با امكانات و توان كامل در حال انجام وظايف خود در اين زمينه است و براي تكميل كار لازم است دستگاه‌هاي فرهنگي و دانشگاهي نيز وارد عمل شوند. 

سردار حيدر عباس‌زاده در نشست هم‌انديشي با موضوع "راهكارهاي كاهش تيراندازي در استان خوزستان" با تاكيد بر ضرورت همكاري همه دستگاه‌ها از جمله سازمان‌هاي فرهنگي در خصوص كاهش تيراندازي در استان، گفت: از ابتداي آغاز فعاليت در استان خوزستان، آمار و ارقام مربوط به جرائم موجود در استان به دقت مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد كه 60 درصد جرائم سخت و خشن در استان مربوط به تيراندازي با هدف مجرمانه است.

وي افزود: مواردي مانند قتل، گروگانگيري و سرقت مسلحانه و موارد مشابه در رديف جرائم خشن قرار مي‌گيرند كه از اين ميان، تيراندازي بيشترين فراواني را دارد و موارد ديگر نيز وابسته به تيراندازي است. به اين معني كه اگر در جامعه‌اي استفاده از اسلحه رواج داشته باشد، شاهد جرائم ديگري مانند قتل و سرقت نيز خواهيم بود.

سردار عباس‌زاده تصريح كرد: براي كاهش تيراندازي در جامعه، بخشي از كار بر عهده نيروي انتظامي است كه در اين زمينه كمبودي وجود ندارد و در حال حاضر تمام امكانات اين نيرو براي مقابله با جرائم خشن به‌كار گرفته شده است؛ ولي لازم است در كنار فعاليت نيروي انتظامي، دستگاه‌هاي ديگر نيز در كار مشاركت گسترده‌اي داشته باشند و شاهد فعاليت هدفمند فرهنگي در راستاي كاهش جرائم خشن در جامعه باشيم.

فرمانده نيروي انتظامي استان خوزستان تاكيد كرد: در 4 ماه گذشته با اقداماتي كه از سوي نيروي انتظامي در استان خوزستان انجام شده، سرعت رشد جرائم در استان شيب كاهشي يافته است و در حال حاضر پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا در استان اشراف اطلاعاتي بسيار خوبي نسبت به جرائم خشن از جمله تيراندازي دارد. اكنون لازم است براي تكميل مبارزه با جرائم خشن، دانشگاهيان و مسئولان مشاركت بيشتري داشته باشند.

وي با اشاره به مشاركت همه دستگاه‌ها در بحث فرهنگ‌سازي ترافيكي در كشور، ادامه داد: صدا و سيما و رسانه‌ها مي‌توانند در اين زمينه به نيروي انتظامي كمك كنند و لازم است حساسيت همه دستگاه‌هاي استان نسبت به موضوع بالا برود تا شاهد مشاركت براي كاهش جرائم باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار