تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۵۸۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاصله پرداختی پزشک و پرستار باید کم شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بهبود وضعیت پرستاران را مستلزم تامین منابع پایدار برای طرح تحول سلامت دانست.

محمد وحدتی هلان با انتقاد از اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز اجرایی نشده و خاک می خورد، گفت: این قانون در ششم تیرماه توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بر اساس آن بتوان از هزینه های بیمه ها کاست و در کنار این خدمات پرستاری نیز دیده شود اما متاسفانه بخت این قانون با گذشت ۱۰ سال هنوز باز نشده و اجرای آن به سبب کمبود منابع به تعویق افتاده است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با بیان اینکه جامعه پرستاری در صف مقدم درمان بیماران قرار دارند، افزود: پرستاران نقش بسیار عمده ای در بهبود وضعیت بیماران و تامین سلامتی آنها بر عهده دارند و در واقع کار آنها تمامی ندارد به گونه ای که برخی از آنان به علت سختی و فشار کار جان خود را از دست می دهند.

وی با انتقاد از اینکه اضافه کار اجباری پرستاران سلامت آنها و ایمنی بیماران را به خطر می اندازد، تصریح کرد: هر چند اجرای طرح تحول سلامت نتایج خوبی در جامعه به همراه داشته است اما متاسفانه در این طرح به پرستاران بی توجهی شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه با اجرای طرح تحول سلامت فشار کاری پرستاران چندین برابر افزایش یافت اما متاسفانه افزایش حقوق آنها مورد توجه واقع نشد، تصریح کرد: از سویی فاصله کارانه پرداختی پرستاران با پزشکان افزایش یافت و باعث عمیق تر شدن شکاف پرداختی کارانه ها نسبت به گذشته شد.

وحدتی هلان با تاکید بر ضرورت کاهش فاصله بین پرداختی پزشکان و پرستاران، افزود: حق و حقوق پرستاران باید ایفا شود تا بتوانند به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

وی با انتقاد از تاخیر ۱۵ ماهه در پرداخت کارانه پرستاران، گفت: بی توجهی نسبت به پرداخت کارانه ظلمی بزرگ و آشکار در حق آنان است برای پرداخت سریع تر کارانه پرستاران می طلبد مجلس و دولت همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس نگاه ویژه ای به رفع مشکلات پرستاران و حوزه سلامت در لایحه بودجه ۹۷ خواهد داشت، افزود: در لایحه بودجه ۹۷ به رفع مشکلات طرح تحول سلامت توجه شده است البته برای تصویب بندهای مربوط به این طرح و جامعه پرستاری در بودجه تلاش لازم را خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بهبود وضعیت پرستاران را مستلزم تامین منابع پایدار برای طرح تحول سلامت دانست و گفت: با تامین منابع پایدار پرداختی های پرستاران به موقع انجام می شود البته تعرفه هایی که برای خدمات پرستاری وجود دارد اشفاف نبوده و باید تمامی خدماتی که این قشر ارائه می کنند تعرفه گذاری شده و برای پرداخت آن بودجه لازم پیش بینی شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار