تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۵۸۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در گفت‌وگو با نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان مطرح شد:
3 درسِ حضور مردم در ۹ دی ۸۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: با مرور و بازخوانی حوادث سال ۸۸، سه درس عمده از حضور مردم در ۹ دی ۸۸ می‌گیریم.

3 درسِ حضور مردم در ۹ دی ۸۸

حجت الاسلام سید محسن شفیعی اظهار کرد: بصیرت باید فزاینده باشد زیرا فتنه‌ها در هر زمان با چهره جدید ظاهر می‌شوند، به همین دلیل باید هر روز در جهت افزایش بصیرت در جامعه تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: حماسه نهم دی ماه در تاریخ ملت ایران سبب افتخار و مباهات است، به ویژه اینکه این روز با عنوان بصیرت نامگذاری شده که به حق عنوان صحیح و شایسته‌ای برای این روز است.

وی با اشاره به اینکه نهم دی یک روز عادی در تقویم نیست، گفت: وقتی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲خرداد ۸۸ چیزی در حدود ۲۰۰ روز تلخ و پر فراز و نشیبی داشتیم که هزینه‌های زیادی بر اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اعتبار و آبروی کشور و نظام اسلامی تحمیل شد، حماسه ۹ دی مانند یک دریای زلال آمد و بسیاری از آن مسائل را از صحنه کشور پاک کرد و مسیر انقلاب اسلامی را از ناپاکی‌ها تمیز کرد.

شفیعی گفت: امروز که بر می‌گردیم و حوادث سال ۸۸ را بازخوانی می‌کنیم و به ویژه از اسناد و مدارکی که در این سال‌ها از فعالیت‌های انجام شده در آن دوران به دست آمده استفاده می‌کنیم، می‌توانیم سه درس عمده از این روز تاریخی و وقایع قبل از آن برداشت کنیم.

وی بیان کرد: درس نخست این است که نظام سلطه از دشمنی با انقلاب اسلامی دست بر نداشته است. خوش بینی به نظام سلطه، ساده انگاری، خوش باوری و بی‌اطلاعی از تجربه‌های تاریخی است. ما هرجا به نظام سلطه اعتماد کرده‌ایم هزینه‌ سنگینی داده‌ایم که برجام از اسناد معتبری است که گواهی این مطلب است.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی گفت: این مطلب ثابت شده است که انقلاب اسلامی همواره در تقابل با استکبار است و به هیچ وجه با مستکبران سازش نخواهد کرد زیرا اصلا این دولت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: درس دوم این است که همه‌ افراد، اشخاص و سلیقه‌ها باید قانون را پذیرفته و به آن احترام بگذارند. اینطور نیست که قانون را بصورت جزئی نگاه کنیم و اینکه هر جا قانون به نفع ما است از آن استفاده کنیم و هرجا به ضرر ما است آن را زیر پا بگذاریم، این کونه سلیقه‌ای عمل کردن زشت و ناپسندی است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: در انتخابات ۸۸، حضور فوق العاده و ۴۰میلیون نفری مردم ایران در انتخابات، مایه افتخار نظام بود اما متاسفانه دیدیم چگونه اعمال برخی، سبب تلخ شدن کام ملت شد و چه خسارت‌هایی به کشور وارد شد. برخی با خودبینی جشن بزرگ حضور مردم در انتخابات آن سال را خراب کردند.

وی افزود: پس از موضع گیری‌های چند مدت اخیر رئیس جمهور سابق، شاهد هستیم عده‌ای در صدد توجیه موضع گیری غلط سران فتنه در سال ۸۸ هستند و می‌گویند ما این مسائل را از‌‌ همان زمان می‌دیدیم که این اظهارات یا از روی غفلت و فراموشی یا از روی عدم صداقت است به این دلیل که مسئله‌ ما در سال ۸۸ مسئله‌ اشخاص نبود، بلکه با بازخوانی جهت گیری‌ها، مشخص می‌شود بحث اصلی بحث قانون مداری و صحت انتخابات بود.

شفیعی گفت: مسئله‌ سال ۸۸ مسئله‌ عدم تمکین از قانون بود، نه بحث احمدی‌نژاد و موسوی. مسئله‌ این بود که شخصی که طبق آراء دوم شده بود ادعای اول شدن می‌کرد و بدون توجه به هشدارهای رهبری و مصالح انقلاب اسلامی، آن هزینه‌ها را به مردم و نظام تحمیل کرد.

وی افزود: همه باید بدانند حاکمیت قانون، مصلحت آحاد مردم را به دنبال دارد و قانون گریزی به نفع هیچ کس نیست، حتی کسانی که خود از قانون فرار می‌کنند.

شفیعی بیان کرد: درس سوم از حماسه‌ نهم دی این است که باطل کننده‌ همه‌ فتنه‌ها، پیوند مردم با امام امت است. وقتی در نهم دی مردم بار دیگر پیوند خود با رهبری را تحکیم کردند، دیدیم که در شرایط به‌وجود آمده بسیاری از مشکلات نظام در آن مقطع مرتفع و تفرقه‌ها به وحدت تبدیل شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مردم چگونه در مقطع کنونی بصیرت خود را حفظ کنند، گفت: الحمدلله ملت کارنامه‌ خوب و روشنی دارد و می‌تواند مسائل را به خوبی تحلیل کند که گواه آن اعلام رضایت امام راحل و رهبری معظم از مردم در مقاطع مختلف است.

وی افزود: دیدیم در همین انتخابات اخیر مقام معظم رهبری فرمودند پیروز صحنه‌ انتخابات مردم ایران هستند و نفرمودند پیروز انتخابات فلان کاندیدا یا جریان است. طبیعتا این بصیرت باید تعمیق شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: امروز بهترین ابزار و نقشه راه برای بصیرت افزایی تبعیت از رهبری معظم انقلاب است. امروزه ما رهبری داریم که مردم به خوبی زبانش را می‌فه‌مند و این سبب می‌شود همواره ارتباط خود را با مقام معظم رهبری حفظ کنند. به همین دلیل گوش به فرمان رهبر بودن در کنار پیگیری و تحلیل اخبار و وقایع می‌تواند ملت را در حفظ بصیرت یاری کند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: نهم دی
:
:
:
آخرین اخبار