تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۸۷۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:
خوزستان دارای بیشترین مسکن مهر فاقد متقاضی
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ١٠٣ هزار واحد مسكن مهر در استان وجود دارد كه ١٧ هزار واحد آن فاقد متقاضي است از این رو می‌توان گفت بيشترين واحد مسكن مهر فاقد متقاضي مربوط به خوزستان است. 

احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه، 9 دی ماه در جلسه شورای مسکن خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز صبح بازدیدی از پروژه دو هزار واحدی مسکن نفت داشتیم که 700 واحد آن تحویل داده شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 300 واحد و تا شهریور سال آینده نیز مابقی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد . 

وی افزود: با توجه به اینکه فصل مناسبی برای کار در استان است، تأکید داشتیم که به صورت دوشیفت کار ساخت و ساز ادامه داشته باشد. در این زمینه پیمانکار به ما وعده داد تا زودتر کار خود را به اتمام برساند .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دو طرح پیشنهادی اتمام مسکن مهر در یک بازه زمانی دوساله و یکسان سازی نحوه ارائه تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان مسکن مهر در کارگروهی با محوریت بانک مرکزی ارائه شد تا این طرح‌ها به کمیسیون اقتصاد ارائه داده شوند . 

مهرآبادی عنوان کرد: روز دوشنبه در کمیسیون اقتصاد دولت جمع بندی کارگروه مطرح خواهد شد و امیدواریم که پیشنهاد به تصویب برسد . 

وی با بیان اینکه فشاری که به ما از ناحیه مردم وارد می شود خیلی زیاد است، گفت: در برخی نقاط واحدها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یعنی دهک های پایین واگذار شده که توانایی پرداخت 500 هزار تومان قسط تسهیلات مسکن مهر را ندارند .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی پروژه‌های مسکن‌مهر مردم متضرر می شوند که باید کار را تسریع بدهیم، اظهار کرد: هنگام بازگشت سپرده مسکن مهر فشار بسیار سنگینی به متقاضی وارد می شود که به دنبال اصلاح آن هستیم .

مهرآبادی گفت: ٢ ميليون و ٢٠٠ هزار واحد مسكن مهر در كشور وجود دارد كه حدود ٢ ميليون واحد آن در مرحله اتمام هستند. ساخت مسکن مهر از سال ۸۶ آغاز شد و ١٠ سال از آغاز آن مي گذرد و برنامه دو ساله براي اتمام آن در نظر گرفته شده اما امديدي به تكميل آن در مدت زمان تعیین شده نیست .

وی ادامه داد: بازپرداخت ١٢ ساله تسهيلات مسكن، مردم را در تنگنا قرار مي دهد از این رو از بانك ها درخواست می‌کنیم در اين زمينه با نگاه بازتری به موضوع توجه داشته باشند .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ١٠٣ هزار واحد مسكن مهر در استان وجود دارد كه ١٧ هزار واحد آن فاقد متقاضی است؛ از این رو می‌توان گفت بيشترين واحد مسكن مهر فاقد متقاضی مربوط به خوزستان است. همچنین ميانگين پيشرفت فيزيكی پروژه های مسكن مهر كشور ٩٧ درصد است و این میزان در خوزستان ٨٤ درصد است كه نسبت به ميانگين كشوری بسيار پايين است .

مهر آبادی بیان کرد: مشکل مسکن‌ مهر در استان خوزستان تنها با اراده مسئولان خوزستان و در درون استان قابل حل است و بخشنامه های مركز مشكلی را در اين زمينه حل نمی کنند .

وی افزود: در دولت تدبير و اميد يك ميليون واحد مسكن مهر طی چهار سال به متقاضیان تحويل داده شد این درحالی است كه در دولت قبل از آن، ٦٩٠ هزار واحد تحویل داده شد و این تفاوت رقم چشمگيري است. جشن پايان مسكن مهر در ٢ شهر يزد و زنجان برگزار شده و تا پايان امسال در هشت شهر ديگر هم برگزار می شود .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در استان خوزستان ٧١ هزار واحد مسكن مهر به اتمام رسيده و ١٥ هزار واحد نيز در دست ساخت هستند كه طبق برنامه ريزی‌های صورت گرفته هشت هزار واحد آن امسال به بهره برداری خواهند رسید .

مهرآبادی گفت: به دليل بي تدبيری، شبكه آب و برق در برخی از سایتهای مسکن‌ مهری اجرا شده كه در آنجا متقاضی وجود ندارد. بنابراين بايد با تكميل اين واحدها، از هدر رفت سرمايه ملی جلوگيری شود. علاوه بر این بيش از ٢ هزار و ٥٠٠ باب مدرسه در مسكن مهر خوزستان موردنياز است .

وی ادامه داد: برای اتمام پروژه مسكن مهر در كشور به بيش از ١٠٠ هزار ميليارد ريال بودجه نیاز است که این رقم شامل ٤٠ هزار ميليارد ريال در بخش خدمات زيربنايی است. باید توجه داشت استان‌هایی که مدیران فعال و پیگیری دارند موفق خواهند بود و نتیجه خواهند گرفت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
وقتی خبر مسکن مهر اهواز رسید خیلیا رفتن و عضو شدن و فکر کردن یه زمین خوب تو یه جای خوب میسازن براشون .
وقتی دیدن از 40 کیلومتری شهر سردرآورد تو رامین و شیرین شهر همه دویدن و با تلاش و تقلا رفتن پولاشونو پس گرفتن. حق داشتن همه.
یعنی آدم باید به این نامسئولان چی بگه که حالیشون نیست خونه میسازن برای مردم تو جایی که نه مدرسه نه بیمارستان نه خط مترو و نه ...
آقا برید نگاه کنید بقیه شهرها کجا ساختن یا اگر هم ساختن چه امکاناتی بردن براشون
همین تهران اول مترو برد اونجا برای تردد مردم
اینجا چی؟
هیچی
بیخیالی و کرختی
یعنی عطاشو به لقاش بخشیدیم
اخیرا هم که خونه ویلا اومده اهواز ولی گفتن برای از ما بهترونه نه مردم عادی
کلا باید خونه در زمین های شهری ساخته بشه و بس
هر جای دیگه باشه تا زمانیکه زیر ساختش آماده نباشه رفتن و سرمایه گذاری کردنش غلط و میشه همین وضع موجود که افتضاحش دراومده
خدا به همه زحمتکشان واقعی خیر بده و ما رو از گزند همه افراد نابخرد نجات بده
در انتظار مسکن مهر
|
UNITED STATES
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
پیمانکارا پول رو کشیدن بالا پروژه ها رو نیمه ساخته رها کردن بعد این اقا میگه بدونه متقاضی هستن.
:
:
:
آخرین اخبار