تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۵۸۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فروش بیش از 133 هزار تن محصول ذرت خوزستان در بورس
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت:در قالب اجرای طرح سیاست قیمت تضمینی ذرت سال 96، تاکنون بیش از 241 هزار تن ذرت تر از کشاورزان دریافت شده است. 
  
هادی سلامات اظهار کرد: طرح سیاست قیمت تضمینی ذرت سال 96 از 26آبان ماه امسال آغاز شده و در این زمینه تا کنون 241 هزار و 612 تن ذرت تر از کشاورزان دریافت شده است. 
 
وی افزود: از این مقدار ذرت، 191 هزار و 190 تن آن توسط کاخانه‌های ذرت خشک‌کنی تبدیل به ذرت خشک شده است و با توجه به اینکه عملیات برداشت هنوز در مناطقی همچون شوش و سطح محدودی در بهبهان در حال انجام است، عملیات دریافت ذرت ادامه دارد اما در روزهای پایانی قرار دارد. 
  
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 300 هزار تن ذرت از مزارع استان برداشت شود، تصریح کرد: تعداد 44 ایستگاه ذرت خشک‌کنی با ظرفیت 258 هزار و 200 تن، ذرت برداشت شده کشاورزان را از آن‌ها دریافت می‌کنند و در این روزها فعال هستند. 
  
سلامات عنوان کرد: قیمت ذرت در طرح سیاست قیمت تضمینی، برای هر کیلوگرم 10650ریال است و به هر میزان که در بورس به فروش برسد، ما به تفاوت آن توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود. 
  
وی ادامه داد: تا کنون 133 هزار و 205 تن ذرت با میانگین قیمتی 9498ریال از طریق شرکت بورس کالای ایران به فروش رفته است و کشاورزان 90درصد از مبلغ محصول خود را دریافت کرده‌اند. 

سلامات بیان کرد: امسال قیمت فروش محصول ذرت در بورس نسبت به پارسال بهتر شده و افزایش داشته است. سال گذشته قیمت متوسط فروش هر کیلوگرم ذرت در بورس 740 تا 750 تومان بود. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی نظری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
با سلام
باید خدمت آقای سلامات عرض کنم که سال گذشته پس از کسر میزان رطوبت و افت غیر مفید محصول ذرت در حدود 90 درصد مبلغ نهایی محصول به حساب کشاورزان واریز شد و ده درصد باقی مانده تا کنون بلاتکلیف مانده و ظاهرا بنایی بر پرداخت ندارند امسال هم مثل سال گذشته کشاورزان ذرت کار شوشتر 90 درصد وجه محصول ذرت را (پس از کسر رطوبت و افت غیر مفید و صدور فیش مبلغ نهایی توسط شرکت تعاونی؛)دریافت و 10 درصد باقی مانده بلاتکلیف و کسی هم جوابگوی کشاورزان نیست، البته خوشبختانه امسال کشاورزان ذرت کار شوشتر به جد پیگیر موضوع هستند تا در صورت اهمال کاری توسط متولیان امر ؛ موضوع از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری نمایند.
ضمن تشکر از دست اندر کاران خبر گزاری مردمی خوز نیوز ، خواهشمند است خواسته به حق کشاورزان زحمت کش را پیگیری نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار