تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۵۸۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طی 9 ماهه امسال،
بیش از ۳۳ میلیون تن کالا در بندرامام تخلیه و بارگیری شد
تخلیه و بارگیری انواع کالا طی 9 ماهه سال جاری در بندر امام خمینی(ره) از مرز ۳۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تن گذشت. 
  
عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۳۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی بازه زمانی 9 ماهه در این مجتمع بزرگ بندری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را بالغ بر ۱۹ میلیون و ۲۹۲ هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. 
  
وی، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را ۱۴ میلیون و ۳۱۷هزار تن عنوان کرد که از رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است. 
  
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تعداد کشتی‌های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری را معادل ۷۷۲ فروند برشمرد که میانگین ظرفیت ناخالص آن‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته و به عبارتی با پهلوگیری کشتی‌های با ابعاد و ظرفیت بزرگتر زمینه برای تخلیه و بارگیری حجم بیشتر کالا، ایجاد صرفه اقتصادی برای بازرگانان و کاهش قیمت تمام شده کالا برای مصرف کننده فراهم شده است. 
  
دریس با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان کرد: با جابه‌جایی بالغ بر ۲۲۲ هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۲ درصد را رشد نشان می‌دهد. 
  
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت و برخورداری از ۴۰ پست اسکله و اتصال به بزرگراه‌ها و راه‌آهن سراسری کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی موردنیاز هموطنان ایفا می‌کند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار