تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۵۸۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
اختصاص 3 میلیارد تومان برای رفع نواقص ورزشگاه غدیر
مبلغ 3 میلیارد از اعتبارات محل ارزش افزوده برای رفع نواقص ورزشگاه غدیر در نظر گرفته شده که طی یکی دو هفته آینده، پیمانکار در این مجموعه مستقر و شروع به رفع نواقص خواهد کرد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مبلغ 3 میلیارد از اعتبارات محل ارزش افزوده برای رفع نواقص ورزشگاه غدیر در نظر گرفته شده که طی یکی دو هفته آینده، پیمانکار در این مجموعه مستقر و شروع به رفع نواقص خواهد کرد. 

افشین حیدری در سمینار ایمنی و امنیت ورزشگاه‌ها که روز سه‌شنبه در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد، اظهارکرد: هر زمان که مسابقه‌ای داشته‌ایم، دغدغه شورای تامین استان مربوط به نواقص ورزشگاه است که یک بخش از کار نرم‌افزاری است که به ما، مجموعه هیات فوتبال و عوامل اجرایی کار برمی‌گردد و بخش دیگر آن نیز زیرساختی است.

وی افزود: با توجه به اعتباراتی که از محل ارزش افزوده است، مبلغ 3 میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه غدیر در نظر گرفته‌ایم که طی یکی دو هفته آینده، پیمانکار در این مجموعه مستقر و شروع به رفع نواقص خواهد کرد.

 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به ورزشگاه‌های مهم استان، گفت: ورزشگاه‌های تختی آبادان، تختی اهواز، نفت و گاز اروندان خرمشهر، غدیر اهواز و یکی دو ورزشگاه دیگر، ورزشگاه‌های مهم خوزستان هستند که از نظر زیرساختی برنامه خاص و ویژه‌ای برای این ورزشگاه‌ها داریم تا بتوانیم نواقص آن‌ها را برطرف کنیم تا شرایط خوب برگزاری مسابقه را داشته باشند.

 وی افزود: واقعا در شان فوتبال خوزستان نیست که تماشاگر آن که در سرما و گرما از فوتبال حمایت می‌کند با وضعیت بدی در ورزشگاه مواجه شود و آب آشامیدنی برای آن نباشد و از امکانات لازم نیز بی‌بهره باشد. این سه میلیارد تومانی که برای ورزشگاه غدیر در نظر گرفته‌ایم، برای بازسازی آن است. این ورزشگاه ساخته شد، در حالی‌که نواقص و مشکلات بسیاری دارد. این ورزشگاه، نمازخانه ندارد و سیستم آب و برق آن از شرایط خوبی برخوردار نیست.

 حیدری افزود: متاسفانه در کشور، ما مسوولان اجرایی فکر می‌کنیم که موفقیت در افتتاح یک پروژه است، در حالی‌که این‌گونه نیست و موفقیت در بهره‌برداری درست از یک پروژه است. ورزشگاه غدیر، یک ویترین است اما هیچ بهره و استفاده درستی از آن نشده است، زیرا برنامه‌ای برای آن نداریم. زمانی‌که تعداد کمی از تماشاگران به ورزشگاه می‌روند، می‌گویند به این دلیل است که تیم محبوبشان خوب نتیجه نمی‌گیرد اما من می‌گویم خیر به این دلیل است که ورزشگاه‌ها از امکانات و شرایط خوبی برخوردار نیستند. پس باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم علاقه مند به حضور در ورزشگاه‌ها باشند.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای اسکانی که در طبقه بالای ورزشگاه غدیر موجود است، به دنبال این هستیم که بتوانیم کمپ تمرینی و همچنین یکی دو زمین تمرینی در این جا داشته باشیم. یکی از ایراداتی که به این ورزشگاه وارد است، این می‌باشد که در این ورزشگاه تنها یک زمین، آن هم برای مسابقه درست شده و کاربری‌های دیگر در ورزشگاه غدیر تعریف نشده است

 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: باید فکر خوبی برای ورزشگاه‌های استان شود. ما در استان و کشور، برنامه درستی برای بهره‌برداری از اماکن ورزشی‌مان نداریم. زمین چمنی در اهواز موجود است که آن را به هیات تیراندازی داده اند و بعد هیات فوتبال اهواز زمین چمن ندارد و این اشتباه و این چه برنامه‌ریزی است؟ ما امسال به صورت جدی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هر بنایی را که می‌خواهیم واگذار کنیم با ضمانت‌نامه است.

 وی افزود: طی جلسه‌ای که چند روز پیش با رییس هیات فوتبال خوزستان داشتیم، برنامه داریم که در چند نقطه استان، آکادمی فوتبال راه‌اندازی کنیم. این نکته را هم بگویم اشتباهی که در کشور ما وجود دارد، این است که هر مربی که می‌خواهد کار مربیگری را آغاز کند به او می‌گویند کار خود را از تیم‌های پایه آغاز کن، در حالی که این یک تفکر اشتباه است، چرا که تیم‌های پایه ریشه فوتبال ایران هستند. من از رییس هیات فوتبال خوزستان خواستم که ما این اشتباه را انجام ندهیم، زیرا پیشکوستان و مربیان خوبی در استان داریم که باید از ظزفیت آن ها بهره‌مند شویم.

 حیدری با اشاره به برگزاری مجدد لیگ فوتبال اهواز، عنوان کرد: باید به سمتی برویم که برنامه و هدف داشته باشیم و ان‌شاءالله همه باید کمک کنیم تا تیم‌های خوزستانی نتیجه بگیرند. متاسفانه اکنون استقلال اهواز به خاطر بی‌برنامگی و بی‌تدبیری عده‌ای، وضعیت خوبی ندارد اما اکنون اقدامات خوبی برای این تیم در حال انجام است. مطمئن باشید ظرفیت خوزستان بیش از سه تیم در لیگ برتر کشور است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار