تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۵۹۰۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:
ثبت یک رکورد جهانی در مهار آتش چاه رگ سفید
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: یکی از برنامه‌های ما برای مهار آتش رگ سفید 60 روزه بود که با توجه به مهار آتش در 58 روز ما موفق به ثبت یک رکورد جهانی در این زمینه شدیم.

سپهر سپهری صبح امروز درباره بحث‌های مطرح شده درباره زمان‌بر بودن آتش رگ سفید اظهار کرد: ما برای مهار آتش این چاه 3 برنامه موازی پیش بینی کردیم که در برنامه نخست مهار آتش در 45 روز تعیین شد.

وی احداث چاه‌های جدید در 60 و 80 روز را دو برنامه دیگر برای مهار آتش برشمرد و گفت: بعد از بررسی برنامه‌ها و آغاز عملیات مهار آتش ما برنامه دوم را برای مهار انتخاب کردیم و توانستیم در 58 روز یعنی 2 روز کم‌تر از برنامه پیش بینی شده آتش این دکل را مهار کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره شیوه‌های مهار آتش، به‌ویژه «مهار از سطح» عنوان کرد: این شیوه مشکلاتی مانند فوران آتش را در پی داشت و به همین دلیل این عملیات در مهار آتش رگ سفید غیرممکن بود.

سپهری با اشاره به ذهنیت برخی از افراد در جامعه مبنی بر تأخیر در مهار آتش و نبود تخصص و تکنولوژی در مهار آتش بیان کرد: با توجه به برنامه دوم برای مهار آتش و اجرای کامل برنامه قبل از زمان پیش بینی شده ما موفق به ثبت یک رکورد چهانی در این زمینه شدیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار