تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۹۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد:
اعطای 18 میلیون تومان وام مقاوم‌سازی مسکن به متقاضیان
مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان با بیان اینکه مبلغ 2 تا 4 میلیون وام بلاعوض به منظور مقاوم‌سازی مسکن روستائیان نیز در نظر گرفته شده است، گفت: مبلغ وام مقاوم‌سازی مسکن 18 میلیون تومان است.

مسعود انصاریان در نشست شورای اداری شهرستان حمیدیه که در محل سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد 46 روستا طرح هادی مصوب دارند که از این تعداد پیشنهاد 4 روستا را به منظور دریافت اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شد.

وی گفت: تعداد 17 روستا در حمیدیه با جمعیت زیر 20 خانوار نیازمند تهیه طرح  تعیین محدوده  روستایی خود هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان گفت: چیزی حدود 650 روستا در سطح استان نیاز به طرح بازنگری و حدود 21 هزار روستا نیازمند تعیین محدوده خود هستند.

انصاریان عنوان کرد: به لحاظ پروژه‌ای عمرانی  طرح‌های هادی 10 روستا در سال گذشته و تعداد 7 روستا به اعتبار 1 و نیم میلیارد تومان امسال انجام شد.

وی، بانک‌های ملی، مسکن و سپه را به عنوان بانک‌های عامل برای اعطای وام برای متقاضیان مقاوم‌سازی مسکن در برابر زلزله نام برد و افزود: در کل  استان حدود 13 هزار فقره سهمیه وام مقاوم‌سازی مسکن داریم.

انصاریان با بیان اینکه مبلغ 2 تا 4 میلیون وام بلاعوض به منظور مقاوم‌سازی مسکن روستائیان نیز در نظر گرفته شده است، گفت: مبلغ وام مقاوم‌سازی مسکن 18 میلیون تومان است.

وی افزود: یک وام بلاعوض دیگر نیز ویژه خانواده‌هایی که دارای 2 معلول در منزل هستند  در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان با بیان اینکه تعداد یک هزار و 200 روستا در حریم رودخانه‌ها  و انهار هستند، گفت: این حریم‌ها سبب شده است اهالی ساکن در این حریم از یکسری خدمات محروم بمانند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار