تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۵۹۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون حفاظت از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان:
70 درصد از اراضی بستر رودخانه کارون تحت تصرف هستند
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که حدود 70 درصد از اراضی بستر رودخانه کارون تحت تصرف مردم و دستگاه‌های مختلف هستند و باید آزاد شوند، گفت: شهرداری اهواز و برخی از دستگاه‌ها خودسرانه اقدام به دخل و تصرف در حریم رودخانه کارون و اراضی بستر این رودخانه می‌کنند. 
  
مصطفی شبه اظهار کرد: برخی از اراضی بستر رودخانه کارون تحت تصرف مردم هستند که در آن‌ها کشت‌وکار می‌کنند اما به دنبال آن هستیم تا این اراضی که بستر رودخانه کارون را تشکیل می‌دهند را رفع تصرف کنیم. 
  
وی افزود: طول زمین‌های بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز که تحت تصرف مردم و دستگاه‌های مختلف قرار دارد حدود 60 کیلومتر است و حدود 70 درصد از اراضی بستر رودخانه کارون تحت تصرف مردم هستند و باید آزاد شوند. 
  
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: عمده زمین‌هایی که در تصرف مردم قرار دارند، مورد استفاده در بحث کشاورزی قرار می‌گیرند اما در مقطع شهر توسط دستگاه‌های مختلف دولتی و خدماتی دخل و تصرف‌هایی در حریم بستر رودخانه و اراضی آن شده که بدون هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان بوده است. 
  
شبه عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف باید برای انجام کارهای موردنظر خود در حریم رودخانه کارون با سازمان آب و برق خوزستان هماهنگ باشند اما معمولا در جانمایی طرح‌های خود هماهنگی انجام نمی‌دهند و باعث بروز مشکلاتی در حریم رودخانه می‌شوند. 
  
وی گفت: هرگونه بهره‌برداری از رودخانه باید منطبق با ضوابط و تایید متولی آن که وزارت نیرو است، انجام بگیرد و هیچ دستگاهی بدون هماهنگی و رعایت ضوابط فنی نباید خودسرانه اقدام به دخل و تصرف در حریم رودخانه کارون و اراضی بستر این رودخانه کند. 
  
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز و برخی از دستگاه‌ها به این مساله توجهی ندارند و خودسرانه اقدام به دخل و تصرف در حریم رودخانه کارون و اراضی بستر این رودخانه می‌کنند. 
  
شبه گفت: برنامه‌‌هایی است که سازمان آب و برق با همکاری دستگاه قضایی، احکامی را صادر کند تا این اراضی به تدریج رفع تصرف شوند.علاوه بر بحث کشاورزی در برخی از مناطق ساخت‌وسازهای غیر مجازی نیز در بستر کارون انجام گرفته است که به دنبال تخریب این ساختمان‌ها نیز هستیم. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار