تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۵۹۰۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت آب رودخانه و کشاورزی هندیجان بحرانی است
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه رودخانه زهره هندیجان و کشاورزی این منطقه بحرانی بوده و نیاز است مشکلات به‌سرعت برطرف شود
امروز جلسه نجات رودخانه زهره هندیجان با حضور و پیگیری نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر در امور آب کشور، مسئولان امیدیه و هندیجان، جمعی از خبرنگاران و کشاورزان در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: وضعیت کشاورزی و آب هندیجان بحرانی است با پیگیری‌های مکرر که در برخی مواقع با درگیری و پر صدا دنبال آزادسازی آب هستیم.

وی افزود: وضعیت آزادسازی آب اصلاً مناسب نیست و باید به دنبال یک چاره اساسی برای برطرف کردن این مشکل داشته باشیم. پیگیری‌ها دیگر فایده و سودی ندارد این تلاطم‌ها در برخی استان‌ها هم وجود دارد.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات ناشی از آزادسازی آب باید یک جایی تمام و بسته شود این وضعیت سبب دوری ما از دیگر مسائل و مشکلات کشور و استان شده است.

وی گفت: عدم همکاری مسئولان در مجموعه استان سبب مشکلاتی شده، مسئولان امیدیه و بهبهان باید موضوع را منصفانه و عادلانه در نظر بگیرند نوع نگاه نسب به دیگران باید تغییر کند مسئولان و مردم بالادست باید نگاه برادرانه و دوستانه به پایین‌ دست داشته باشند.

فرماندار بهبهان با پایین‌دست رودخانه زهره همکاری کند

گلمرادی عنوان کرد: مسئولان بهبهان به ویژه فرماندار، باید با مردم پایین‌دست همکاری کند، در بالادست نباید شاهد رفتارهای نامعقول باشیم. هندیجان به رهاسازی آب از سد کوثر نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌ها، آب باید رهاسازی شود اگر این کار عملی نشود شاهد نابودی دست رنج کشاورزان خواهیم بود. مسئولان بالادست با اعمال زور و فشار، آب مردم هندیجان را به یغما می‌برند.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر توانایی ندارند به‌گونه‌ای مشکلات کشاورزان هندیجان را حل کنند پس باید یک شغل جایگزین، برای آن‌ها در نظر بگیرند.

وی گفت: استاندار در جلسات اعلام کرده است باکسانی که اجازه نمی‌دهند آب به مردم هندیجان برسد، برخورد می‌کند. باید مسئولان نگاه برادرانه به حوزه رودخانه در پایین‌دست داشته باشند.

گلمرادی عنوان کرد: بخش خصوصی اعلام کرد؛ دستگاه آب‌شیرین‌کن در پایین‌دست هندیجان نصب می‌کند و یا سد در پایین‌دست نصب می‌کنند. باید کمیته‌ای با حضور کشاورزان هندیجان تشکیل شود.

وی افزود: مشکلات سدهای پایین‌دستی و بالادستی باید مشخص و برطرف شود که آیا احداث این سدها به نفع کشاورزان و مردم هندیجان است یا نه و به‌صورت دقیق و کارشناسی شده نتیجه را اعلام کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار