تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۵۹۰۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:
شهرهای جنوب غرب خوزستان با کمبود پرستار مواجه هستند
 رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آبادان از کمبود شدید پرستار در شهرهای تحت پوشش این دانشکده (آبادان، خرمشهر و شادگان) در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

علیرضا آموزنده با بیان اینکه در بحث نیروی متخصص غیر پزشک (پرستار)، با کمبود مواجه هستیم و باید پرستاران قابل توجهی را جذب کنیم، گفت: در سه سال گذشته موضوع جذب دانشجوی پرستار بومی را به رغم مقاومت‌ها آن هم با پیش شرط ماندگاری سه برابری دانشجویان پرستاری نسبت به دوره آموزششان را در منطقه اجرا کردیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز در برخی موارد از موضوعات با استانداردها فاصله داریم، افزود: به دنبال آن هستیم که ماماها با گذراندن دوره‌‎های کوتاه‌مدت به خدمات پرستاری اضافه کنیم و کمبود نیروی پرستارمان را با ارائه راهکارهایی برطرف کنیم.

آموزنده اظهار کرد: طبق مصوبه موجود به جز نیروی متخصصی که در منطقه حضور نداشته باشد به هیچ عنوان نیروی غیر بومی را جذب نمی کنیم، تعریف ما از بومی همان تعریف قابل اشاره وزارت کشور است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آبادان با تاکید بر اینکه در مدت چهار ساله حضورش در این دانشکده به ۸۰ درصد وعده هایش عمل کرده است، تصریح کرد: بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار را پس از۳۲ سال راه‌اندازی کردیم و هم اکنون نیز به دنبال افزایش امکانات و ارتقاء خدمات آن هستیم.

آموزنده گفت: بیمارستان شهید بهشتی آبادان نیز که پیشتر تنها یک اورژانس فعال داشت امروز یک بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی با تمام امکانات است، برای بازسازی بیمارستان این بیمارستان هزینه هنگفتی صرف شد.

وی افزود: در زمان حاضر ساخت بخش اورژانس جدید این بیمارستان آغاز شده و امید می رود تا ظرف ۱۲ ماه آینده آماده بهره‌برداری ‌شود، این بال از بیمارستان شهید بهشتی آبادان تنها بخشی از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی‌ است که در آینده جایگزین بیمارستان فعلی می‌شود.

آموزنده در بخش دیگری از سخنان خود از تکمیل بال شمالی بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان خبر داد و اظهار کرد: این بال از بیمارستان با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و وزیر بهداشت به صورت کامل بازسازی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان تصریح کرد: در خرمشهر نیز تمام بخش‌ها بازسازی شدند ضمن آنکه دو کلینیک زیبا و بزرگ (هر کدام بیش از ۳ هزار مترمربع) در این شهرستان و شادگان مشغول ارائه خدمات‌ به شهروندان هستند.

به گفته آموزنده، تمامی تجهیزات پزشکی بخشهای زیر مجموعه این دانشکده از محل طرح تحول سلامت به روز رسانی شده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار