تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۵۹۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد :
فعالان اقتصادی خوزستان با چالش‌های جدی مواجه‌اند
رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در زمینه صادرات به عراق استان خوزستان سالیان گذشته همواره استان اول بوده است، گفت : به زودی شاهد افتتاح خطوط مستقیم کشتیرانی به دوحه و کویت نیز خواهیم بود تا این خطوط کشتیرانی بتواند بازارهای جدید صادراتی را افزایش دهد. 
  
شهلا عموری روز شنبه 16دی ماه در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اهواز، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اهواز نقش بسزایی در بحث آموزش و به خصوص ارتقای توان علمی اعضای خود داشته است. در این زمینه از سال 94 تاکنون 61 عنوان دوره توسط اتاق بازرگانی اهواز برگزار شده که این آمار در مقایسه با دوره مشابه چهار ساله گذشته بیش از 50درصد رشد داشته است. 
  
وی افزود: برای ارتقای سطح علمی پرسنل اتاق بازرگانی اهواز، دوره های آموزشی مختلفی بنا به ضرورت و نیاز اعضای اتاق برگزار شده است. 
  
رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: در بخش خدمات به اعضا با توجه به اهمیت موضوع، سرلوحه اتاق بازرگانی تکریم و احترام به ارباب رجوع بوده است. پیگیری مشکلات مالیاتی، اداره کار و تامین اجتماعی از دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی اتاق بازرگانی برای اعضای خود است. 
  
عموری بیان کرد: در سال های گذشته اتاق بازگانی اهواز تنها دو تشکل داشت اما در این دوره 7 انجمن در اتاق تشکیل و مجوز تشکیل سه انجمن دیگر نیز دریافت شده است و امیدواریم به زودی شاهد برگزاری انتخابات این انجمن ها نیز باشیم. 
  
وی با بیان اینکه امروز اعضای اتاق های مشترک رشدی 100درصدی داشته اند، گفت: صادرات غیر نفتی استان در 10ماهه امسال بالغ بر 10میلیارد و 700 هزار دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی 25 درصد رشد داشته است. 
  
رییس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: در هیچ جای کشور بخش خصوصی بدون دغدغه فعالیت نمی کند. فعالان اقتصادی استان با وجود این همه پتانسیل و زیرساخت با چالش های جدی مواجه هستند که باید به آنها رسیدگی شود. 
  
عموری اظهار کرد: در زمینه صادرات به عراق استان خوزستان سالیان گذشته همواره استان اول بوده است. اتاق بازرگانی استان در این زمینه ارتباط خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای افزایش میزان صادرات گسترده کرد و در این راستا هیات هایی به کشورهای قطر و عمان فرستادیم. 
  
وی با اشاره به افتتاح اولین خط کشتیرانی خرمشهر به بندر صحار، گفت: به زودی شاهد افتتاح خطوط مستقیم کشتی رانی به دوحه و کویت نیز خواهیم بود تا این خطوط کشتی رانی بتواند بازارهای جدید صادراتی را افزایش دهد.
  
رییس اتاق بازگانی اهواز خاطرنشان کرد: خرما یکی از محصولات مهم و استراتژیک است که قابلیت زیادی در بحث صادرات برای استان خوزستان دارد. در این دوره تلاش بسیاری برای صادرات این محصول و کمک به کشاورزان برای تولید این محصولا انجام گرفته است. 
  
عموری گفت: در زمینه آبزی پروری، استان خوزستان مقام دوم را در بحث تولید ماهیان گرمابی دارد. در این راستا برای حل مشکلات جلسات بسیار زیادی از سوی اتاق بازرگانی برگزار شده اما متاسفانه بسیاری از مشکلات علی رغم پیگیری ها همچنان پابرجا است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار